God morgon!

27 kommentarer

Torsdag och röd dag. Gillar inte röda dagar mitt i veckan. Finns liksom inget att hitta på. Affärerna i stan har ju inte öppet.
Isabella är ju frisk så något vill man ju göra..
Men men.
Isabella har varit feberfri 1 1/2 dag nu och jag hoppas att febern håller sig borta.
Imorgon är det dags för dagis igen. Tjejernas dagis har stängt så dom kommer gå på dagiset mittemot. Men det ska nog gå bra :)

Just nu sitter dom i min säng och sjunger för fullt och klappar efter varje "vers". Och varje gång jag glömmer att klappa så skriker dom "maammaaa!"
Åh mamma är trött... Har kommit in i en sån period nu igen! Skulle kunna sova hur länge som helst... Men men

Igår var vi och handlade på maxi. Och helt ärligt, det är faktiskt sjukt jobbigt. Vad gör man när ena ungen verkligen totalvägrar att sitta i kundvagnen. Reser sig upp och ålar sig ur. Och andra ungen blir rasande när hon inser att hon inte sitter i vagnen längre.
Jag kan ju knappast ha två huliganer springandes på maxi.
En tablettask i handen, men den varar ju i fem minuter sen är den slut!
Just att handla var ganska mycket lättare då dom var små..
Är era barn snälla och sitter stilla i vagnen medans ni handlar?

Jag fick iallafall med mig bägge ungarna hem och väl hemma så väntades det mycket trevligt besök.
:)

 

 

 
1 Sandra - Mamma till Engla & Joline:

skriven

Klart vi ska träffas! Hade varit jätte kul :) var så längesedan nu ju! Ska kolla om jag har de annars sparar jag de. Puss o Kram

2 Magda:

skriven

Skönt att hon är frisk igen.

Imponerande att åka och handla själv med barnen men samtidigt har du ju inte alltid så mycket val kan jag tänka mig. Har inte varit och storhandlat själv med båda och de gånger jag skulle behöva handla själv är ju alla tre hemma vilket känns som ännu mer utmaning.



Vill gärna inte lägga upp klippen på youtube men får googla på det där programmet :)

Hoppas ni får en mysig dag!

Kram

3 Ewa (mamma till 6 döttrar):

skriven

Åhhh du gav mig just flashbacks från att mina tvillingar var små :) Jösses... jag fick magsår.. ja det är på riktigt!!

Jag beundrar alla tvilling och trillingföräldrar!! Att man håller ihop är ju tack vare de små "guldstunderna" :) Och att man får hjälp!!!

Jag var ju oxå ensamstående med mina fyra äldsta när de var små (eller enastående föräldrar är nog ett bättre ord!!!)

Och idag när jag tänker tillbaka så undrar jag HUR gjorde jag????



Kram till er från mig <3

4 Nina:

skriven

Hej hopp!

Ja du att handla med två små ensam är inte roligt! Kan bli smått kaotiskt!

Men oftast så sköter sig mina små. Som tur är.

Du gör ett jätte bra jobb!

Och håller tummarna på att denna man är bra för dig och att lyckan har vänt!

Kram

5 Jeanette♥:

skriven

Tack så jättemycket:)



Min son satt alltid stilla i vagnen när vi handlade eller så gick snällt bredvid:)

Men dottern hade för ett tag sen en period då det var hopplöst och handla med henne själv. Hon vägrade sitta i vagnen och hon skulle springa runt och ta på allt:-/ Men hon har lugnat sig lite...nu kan jag säga till henne i förväg att hon ska sitta still i vagnen och får inte springa runt och oftast går det bra:)

6 Jeanette♥:

skriven

Ja, man får ju tänka positivt att det bara är en mindre period det är så.

7 Nina:

skriven

JA det går ju i peroder det där. Dom lugnar kanske ner sig snart så då blir handlingen lugnare =) Än så länge så sitter Anton snällt i kundvagnen och Sam drar några race runt i affären med sin lilla barnkundvagn! Men som tur är så plockar han inte i massa saker utan lov!



Kramen!

8 Ewa (mamma till 6 döttrar):

skriven

Ja det är ju tack vare guldstunderna som man går runt :)

Kram finaste <3

9 Fröken M:

skriven

åh, jag kan bara tänka mig vilet projekt det är att ha med båda små tjejerna i affären, jag UNDVIKER att ha med bara viggo om det går. Jösses, det kan vara en riktig "kamp" vissa gånger..

10 Martina - mamma till Novalee:

skriven

Ja det var mycket lättare när de var små att handla. Nu är det bara skrik hela tiden när hon inte får gå själv och saker som inte ska vara i vagnen åker med å jaa.



Sv. Hon skulle opereras igår för hennes gallsten i Falköping men så började det läcka gallvätska eller nåt så hon fick åka till Sahlgrenska istället, de har ju lite bättre maskiner och sånt där så dom ville röntga henne och så troligtvis opererar dom henne imorgon istället. Hon går på smärtstillande för tillfälligt så ska hälsa på henne om en stund :)



haha ja det tycker jag också att han kan :P

11 Tina - Minnas mamma:

skriven

Va? Affärerna inte öppna för att det är röd dag??? What? Var bor du någonstans? :P

12 IngerJessicaMarie:

skriven

Härligt att hon är frisk igen!! Klart hon ska ha rör om det är det som hjälper... eller varför tror du att du måste "kämpa"?? Ha en härlig röd dag även om du inte gillar dom=))

13 Elina:

skriven

Men så skönt att hon är frisk :-)



Saga älskar att vara i affären så hon brukar sitta still, eller gå med egen kundvagn men då är hon ju liite större också. Det kommer säkerligen gå över, men förstår att det inte är så fridfullt för stunden.

14 Mikaela - Milo och Hailey:

skriven

Ja det är härligt med kärlek :)

Söta barn du har , och va skönt att hon är frisk nu

15 Louise - Tvillingmamma till Lowa och Malte:

skriven

Svar: Haha kan tänka mig att det blir mycket springa efter sen =)



Ja, eller hur va dom fina :) beställda på formeli.se

16 Jennie Lenita - 3 barnsmamma:

skriven

Tack detsamma :)



Vi har också riktigt kass väder. Regnar och blåser. Kanske en dag att mysa inomhus eller ta och besöka någon :)

17 Mamman till L & L:

skriven

Svar: ja precis :)



Oh det där med att handla är verkligen inte lätt. Oftast gör jag det på väg hem från skolan så att jag slipper ha med mig dem. bäst är nog att handla lite och ofta, och att ha en lista så att man verkligen kan plocka åt sig det man ska ha snabbt. Kanske du redan gör men iaf :)

18 Maria - mamma till fem!:

skriven

Tycker oxå det är jobbigt att handla med alla små. Jag har ju fördelen att kunna vänta till tvillingarna somnat och bara behöva ta med mig lilleman, då är det enklare. Fast oftast blir man så slö på kvällen så då har jag svårt att orka komma iväg... När alla tre små är med tycker jag mest synd om övriga i affären eftersom tvillingarna hatar att sitta i vagnen och gärna vrålar under hela handlingen!



Sv. De biter varandra, så dom är lika "dumma" båda två... Oftast är det inte för att de bråkar utan de pussas och kramas lite för hårt...



Hoppas ni får en trevlig dag!



Kram

19 Pernilla:

skriven

Skönt Isabella mår bättre igen!!



Än så länge är dem ganska så tåliga när vi handlar, men kan tänka mig att det säkert kommer bli värre.



Ha det bra, kram.

20 Linda-Mamma till Alfred:

skriven

Hehe ja dom lär sig fort våra små lurifaxar;)

Japps underbart med rensning,just nu rensar jag ngt annat,hehe och lägger till..

21 Sofie - Mamma till två små:

skriven

Både och med handlandet. Anna har hittills suttit snällt uppe i den som är för barn och Casper suttit i vagnen. Går bra ända tills en börjar grejja. Som när dm ska byta plats eller Caser ska ner och gå. Då ska Anna oxå ner och gå. Bara det att hon håller inte handen och går snällt och fint som Casper inte.

Så länge dom sitter still och ingen börjar vilja göra om så går det bra...

22 Petra:

skriven

Hej hej!

Så fina dom e .

Nu e jag tebax i blogg världen igen så smått.

Tar de lite lugnt.

Har Isabella varit sjuk nu igen ? Måste nog läsa ikapp känner jag.

Ja jag förstår att de e tufft att handla med två små.



Kram kram på dig

23 Therese - Sockenvägens Söta:

skriven

Så skönt att hon är feberfri! Hoppas ni hafte n bra dag och hittat på nått skoj, här är bogge febrig än så vi måste ligga lågt :-( KRAM

24 Brassemamma:

skriven

Tufft att handla med barn. Sonen är jättesnäll och lugn ibland men ibland blir det lätt kaos framför allt när man gå hem faktiskt.

Men vi har faktiskt börjat storhandla på nätet sista tiden vilket underlättar så oerhört mycket! Vi har handlar 3 gånger: första gången betalade vi 39:- för frakten, andra och tredje gången 0:- för frakten plus att vi fick 50:- rabatt tredje gången. Så det blir faktiskt inte så dyrt som man skulle kunna tro!

Oj så långt detta blev! Men jag kan verkligen rekommendera att handla på nätet (vi har valt mathem.se) framför allt för dig som är ensamstående och måste hinna med så himla mycket själv.

Kram

25 Linda Olsson:

skriven

Det där med att handla med ungar är ju verkligen inte det lättaste! ;P Ibland går det skitbra, medan andra gånger så får man nästan vända och gå ut igen ;) Haha!

Sköt att hon mår bättre nu iaf lillpluttan!

Har ni fått prata med läkaren om det kanske är på tal att sätta rör??

Kramar

26 Louise:

skriven

Så söta dina töser är! Har du testat maskinen än? Du får också ha en trevlig helg! Kram på er!

27 Anonym:

skriven

helgens sweetie, missa det inte! :D

http://fotokobran.se/2012/may/helgens-sweetie.html#comment