God morgon världen!

23 kommentarer

Ännu en dag med sovmorgon! Jag gillar :)
Gårdagen spenderades med morfar. Vi var först inne i stan och handlade morsdagspresent till min mamma, hittade fyra fina klänningar.
Sen var det min tur:) Jag fick en jätte fin vit klänning från mina älskade ungar <3
Fick t.o.m välja den själv!

Efter all shopping så var det dags för lite mat. Och det blev givetvis på la cucina.
Super god mat har dom!
Men när vi kom dit så hade dom inga barnstolar. Dom hade inomhus som dom inte ville ta ut för dom var så dyra?!
Slutade med att ungarna fick sitta på de vanliga stolarna. Dom är ju vana vid det från dagis men det är alltid lättare att ha dom i en barnstol. Speciellt när man är ute och äter.
Ungarna var nöjda iallafall :)
Efter dom ätit så sprang dom ut på torget och dansade till musiken som var där, och charmade alla runtomkring.
Det var "åh så sött" "nämen guud titta" osv. Och som alltid så njöt dom av uppmärksamheten!

Efter staden så blev det maxi! Jag fyndade blöjor och pappa handlade mat. Passar alltid på att köpa när det finns erbjudande. Igår var det köp andra varor för 200:- så får du 60:- rabatt vid köp av två pampers/libero.
Och då fick ju även pappa ta två paket:)
Så nu har vi 8 paket som räcker nån vecka.

Efter maxi var det biltema! Men jag och tjejerna stannade i bilen då dom lyckades somna på väg dit.
Väl hemma igen så fortsatte dom sova, dock vaknade Isabella efter 20 min, men Melissa sov vidare.

En mycket trevlig dag och kväll : ) Till middag blev det grillad fisk, och det var himmelskt gott!

Även idag ger vi oss ut på äventyr. Ska köpa en kruka och blommor att ha utanför vår ytterdörr, blir nog att jag köper en blomma till min kära mor med och sen ska vi bort till farmor och farfar och lämna liten present.

Nu ska jag ta mig upp ur sängen, försöka få ungarna att sluta äta hundmat (vilket dom gjorde igår och det resulterade i en mycket dålig mage hos Isabella) och dricka mitt kaffe!

Hoppas alla underbara mammor får en fin dag med fina blommor kanske? För det är ju alldeles tillräckligt:) Iallafall för en som älskar blommor!

Firar ni morsdag?

Kramar!!

 
1 Fröken M:

skriven

Perfekt att kunna fynda blöjor för det är en riktigt tråkig utgift ! Jag hade en körning till norge på jobbet i fredags så jag passade på att köpa lite. Där får man 3 paket för samma pris som 1 här hemma !? Och så säger dom att det är ett av världens dyraste länder...

Kram

2 Ensamstående trebarnspappa:

skriven

Det lät som en underbar dag.

Jag säger grattis till dig på morsdag.

3 Pernilla:

skriven

Det lätt som ni hade en väldigt bra dag =)



Hoppas du får en bra Mors dag, kram.

4 Carolina - Beridare på stall Assla:

skriven

Idag är det ju morsdag, brukar ni fira det på något speciellt sätt?! :D

5 Trollet:

skriven

Ha ha, kan tänka mej att dom drar till sej lite uppmärksamhet=)).

Ska lyssna på visor med min mor idag, så får väl bjuda på ett glas vin=))

6 Amanda:

skriven

Låter som ni hade en riktigt härlig dag! Jag hade varit glad bara för sovmorgonen liksom. ;)



Vilka charmtroll som dansade för alla där på torget. jag riktigt ser det framför mig! Goingar! :)



Hoppas du får en riktigt fin morsdag idag! Det är ju faktiskt DIN dag!

Kram

7 Jennie & FrökenFlis:

skriven

låter som en kanondag! :) Men va trist med stolarna där ni åt, man tycker ju att dom inte borde köpa in så dyra stolar att maninte kan ha dem utomhus ens ;)



Kram

8 Maria - mamma till fem!:

skriven

Vilken lyx att få sovmorgon och en klänning med! Dom är snälla dina små prinsessor! :-)



Här hemma brukar det inte bli nåt mors dags firande. Konstigt nog firar vi dock fars dag, men det säger nog mer om vem som håller i trådarna här... Ha ha!



Hoppas ni får en underbar dag!



Kram

9 Linda Olsson:

skriven

Vilken härlig dag!! Konstigt det där med barnstolarna må jag säga :P då får de väl köpa in nån billigare variant att ha ute ? :S

Jaja, skönt att det gick bra ändå iaf :)



Kramar

10 Julia:

skriven

Ja det var härligt på grönan, men framåt eftermiddagen var det lite väl mycket folk och då gav vi upp och åkte hem.



Det är otroligt vad blöjor det går åt när man har tvillingar.

11 Ewa (mamma till 6 döttrar):

skriven

Hoppas du har en fin dag idag :)



Ja jag lovar att dina små sötnosar hinner vara med i bamseklubben oxå :) Och då får du två timmars "gör vad du vill tid" :)



Kram

12 bysisters:

skriven

Sötnos på bild!



Hoppas du får en fin kväll! :D<3

13 renata:

skriven

TACK så hemskt mycket för gratulationerna =) nu är vi hemma och försöker komma in i rutinerna. Förresten, jag är sjukt impad över din gissning



kram

14 Linda S:

skriven

Glad morsdag! Här firade vi morsdag för några veckor sen, är ju lite annorlunda här på Åland som tillhör Finland...

15 Therese - Sockenvägens Söta:

skriven

Vilken toppen dag! Å sicken söting på bilden <3

Å hundmat är som sagt inget vidare för magen, men de får kanske glansigt och fint hår ;-P KRAM

16 mammaTea:

skriven

SKÖNT MED SOVMORGON.



VI BRUKAR OCKSÅ FÖRSÖKA KÖPA BLÖJOR NÄR DET ÄR LITE BILLIGARE.

17 En tonårsmammas dagbok:

skriven

Vad skönt =) Hoppas vi får samma tur då!

18 Veronica, mamma till Nim o Belle:

skriven

Nää jag älskar låten,, den kan inte bli uttjatad :)))



Hoppas du haft en fin mors dag :)

19 Magda:

skriven

Gokväll säger jag :)

Ja man passar på när det är billigt med blöjor. Är så glad att Noel inte ha några längre, va en hel del blöjor med tre blöjbarn.

Härlig dag ni verkat ha haft och kul att ni hittade lite roligt.

Kramar till er!

20 Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar.:

skriven

Vilken mysig dag! i min ursprungsfamilj har vi alltid firat och gör än idag. Min man har dock inte den traditionen så jag blir tyvärr inte lika firad. Får väl vänta tills grabbarna blir lite större och kommer hem med vackra alster från förskolan... :).



Mina börjar förskolan i mitten av augusti, så det är snart.....



Kram

21 johanna- tvillingmamma:

skriven

härlig morsdag!



sv:hihi, joda vi är väl några stycken envisa som använder tygblöjor ;-) vi har lite inställningen att saker och ting blir vad man gör det till. Så för oss är det en rutin och rutiner är inte jobbiga dom går av bara farten :-)

kram johanna

22 Nina:

skriven

Vilken härlig dag!



Min mors dags present kommer imorron som det lät. För då kommer äntligen min sambo hem från en veckas jobb! LÄNGTAR!

Å Melvin kommer hem från sin pappa vecka!

Strålande tider!



Kram

23 ♥ Sojka ♥:

skriven

Tack! ;) Kände mig så himla fin med! :)