Vagnar

9 kommentarer

Jag fick en förfrågan om jag inte kunde göra ett inlägg om vagnarna som jag har haft, för och nackdelar.
Och självklart kan jag göra det.

När twinsen låg i magen hade jag inte en aning om vad som fanns på marknaden, och hittade en babyactive som jag bara var tvungen att ha!
Inte så vacker att titta på och egentligen det enda jag gillade med den var fjädringen.
Den kunde få vem som helst att somna så som den studsade! haha.
Man kunde vända på styret så man kunde ha barnen emot sig eller ifrån sig.
För övrigt så var den väldigt låg och man kände sig som en jätte när man körde den.
Hel suflett vilket jag inte heller gillar. Stor och klumpig och tung att lyfta.

Betyg: 1 av 5.

Vagnen såldes ganska snabbt och jag köpte en RING DUO.
Även den hade fantastisk fjädring! Gungade bara man rörde vagnen.
Lätt att fälla ihop.
Man kunde vända på styret så man kunde ha barnen emot sig eller ifrån sig.
Stor och klumpig, gillade inte när det var dags att sitta för då satt barnen tillsammans. Hade inget eget säte så att säga. Gemensam sufflett.

Betyg: 2,5 av 5


Efter nån månad fick jag syn på en rosa vagn!! FÖRÄLSKAD!
Carena twin buggy.
Kanon vagn! Förutom dom små hjulen. Kändes som att dom svängde lite hur som helst och jag blev tokig.
Satt var för sig och hade separata suffletter vilket var ett stort plus.
Kunde endast ha sittandes framåt.
Lätt att fälla ihop och väldigt smidig att lyfta in och ut ur bilen
Svängbara framhjul, punkteringsfria

4.5 av 5


carena double swing, ROSA!!
Den har ju större hjul, perfekt!
Lättkörd, svänger runt i ett naffs.
Lätt att fälla ihop och att lyfta in och ut ur bilen.
Enda negativa är att man endast kan ha barnen ifrån sig och att sitsarna är ganska hårda.
Jag har alltid kört på filt i vagnen för att göra det mjukare.
Svängabara framhjul, punkteringsfria

5 av 5

Sen var det enkelvagnarna.
Carenas Hello Kitty.
Återigen små hjul, jag gillar det inte.
Dom hänger inte med i svängarna trots svängbara framhjul.
Stort minus.
Annars jätte fina vagnar och säkert väldigt bra att ha med på resan. Som dom är tänka till=)
image description
3.5 av 5

SEN var det då det senaste tillskottet!
BASSON DUO!
Jag har inte jätte mycket att skriva om den i nuläget.
Väldigt lättkörd och smidig.
Sittdelarna helt oberoende av varandra
Har inte ens fällt ihop den än så återkommer med mer info!

 
1 Lisa, studentliv och politik:

skriven

Har en liten debatt på bloggen som är speciellt intressant för föräldrar och framförallt blivande föräldrar. Är det rätt att "belöna" familjer som skaffar barn med 10000? Debatt pågår i kommentarsfältet :)

2 Emma - Mamma till Viggo & Melker.:

skriven

Jätteroligt att läsa om vagnarna :) Så roligt med barnvagnar! Så snygg den var den rosa carena double swing!!!! :) Aldrig sett en sån i rosa förut... Den nyaste vagnen verkar helt okej! Spännande och se vad du har att säga om den senare :)

3 Petra:

skriven

Så fina vagnar. Gillar de rosa skarpt. Men den sista o nyaste verkar så bra. Mysigt att ha dom mot sig. Fin var den oxå. Ser bekväm ut

4 Martina - mamma till Novalee:

skriven

Åh får sån riktig besluts ångest nu vilken vagn jag skulle kunna tänka mig att skaffa.. Skulle vara väldigt bra om basson duon fanns i närheten av Gbg så man kunde testa den, funderar nämligen på att åka till Jollyroom imorgon och testa bozzen och kolla hur det blir med plats och så i bilen eftersom vi har hundbur också..

5 Sofie - Mamma till två små:

skriven

Tittat på den vagnen förr men sen blev det som det blev här men nu har vi en gammal Emmaljunga och den nya carenan! :)

6 Helena:

skriven

Åh, perfekt med infon! Den rosa Carenan är ju verkligen läcker, vill ha! :)

Vill gärna ha de små mot mig, iallafall tills de är några år, i dagsläget har vi en Brio nånting, och den är så galet tung och otymplig. Det blir nog snart ett byte. Ska som sagt "bara" hitta rätt... :)

Ska bli kul att se vad du tycker om ditt senaste tillskott i "vagnsparken".

7 Elin:

skriven

Va bra med lite info om alla dessa vagnar.. Det är ju verkligen en djungel,

vi har en gammal emmaljunga som jag förvisso är ganska nöjd med men det skulle ju vara kul med en ny, fin, lite smidigare och lättare vagn :)

8 Rebecca tvilling mamma:

skriven

Hej jag hittade in här av en slump när jag sökte på tvillingar! jag har tvillingar flickor som är 2 ½ år enäggs är dom :) Ville bara säga hej!

och jag har också vart i träsket med massa barnvagnar hit och dit men nu säger min sambo i från jag är inne på 7:e vagnen nu :)



Vilken mysig blogg btw ;)

9 ahnna:

skriven

Hej.
jag googlar efter rosa tvillingvagn och då kommer din blogg upp.
vart har du köpt den rosa vagnen med stora hjul? 5/5..
de är inte så att du har den kvar och inte använder den så du vill sälja den?

MVH//Ahnna
[email protected]