Akutbesök

61 kommentarer

Ja som jag skrev i förra inlägget så blev det helt plötsligt en tur till akuten.
Jag stod i köket och fixade innan vi skulle äta middag, när jag hörde Isabella skrika.
När jag kom fram till henne så hade hon blod i hela ansiktet. PANIK!
Ut med henne i köket, försökte tvätta och såg att det kom från pannan. En stort jack, och det bara rann blod. Jag var ledsen, Isabella grät och Melissa grät. "Bella aj aj" stod Melissa och sa.
Körde bort till min farmor, men dom var inte hemma så då bestämde jag mig för att köra till CSK.
Det slutade inte blöda heller, det rann och rann.
När vi kom in till akuten så fick vi komma in direkt och dom konstaterade på 2 sekunder att det inte var hjärnskakning. Dessa läkare alltså.. Efter det fick vi sitta ner och vänta. I nästan två timmar.
När vi kom in igen så tvättade dom och limmade.
Min stackars lilla flicka!

Väl hemma så fick jag och Isabella i oss mat och sen gick jag och duschade och vid tio tiden åkte jag till min vän och firade hennes födelsedag.
Isabella sov gott hela natten och verkade inte påverkad överhuvudtaget. Skönt!

Det blev en trevlig kväll igår och jag var hemma kl 4! Snälla barn lät mig sova till halv elva :)

En rolig grej igår, som gjorde mig jätte glad! Kom fram en kille till mig och sa "hej Petra, jag följer din blogg!" han läste tre bloggar och min var en av dom.
Det är jätte kul när folk kommer fram och säger att dom läser ens blogg, folk man inte hade en aning om.
Hoppas han kommer kommentera lite i fortsättning! Kram till dig!

Flickornas farmor, farfar och farbror var och hälsade på idag. Med sig hade dom massa grejer till oss. Tjejerna fick super söta gosehästar, jag fick en vit fin bricka med tillbehör och en tomatplanta!
Underbara människor.

Det blev en snabb sammanfattning av denna helgen, men nu har jag annat för mig!
Kram

https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-2/2371102/images/2012/pic_205208736.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-2/2371102/images/2012/pic_205208738.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-2/2371102/images/2012/pic_205208745.jpg" class="image">

 
1 Magda:

skriven

Usch fy vilken panik. Kan faktiskt känna fin känsla var ju inte allt för länge sedan jag själv stod i köket och en blödande Noel kom.

Stackars lilla sötnos, vilket sår i pannan. Skönt att det inte var hjärnskakning och att hon kunde sova i natt.



Då fick ni en fin avslutning på helgen, härligt!

Kram på er!!

2 Elina:

skriven

Men stackars liten, men skönt att det gick bra iaf och så kul att du hade en toppen kväll trots allt :-)

3 Erica:

skriven

Åå...fy vad otäckt sånt är. Stackars liten. Hoppas hon läker fint nu, och det var skönt att höra att det inte var något värre.



Dansar dom på bilderna? Dom är så söta =)



4 Anonym:

skriven

Åh lilla sötnosen! Kram till er alla 3 <3

5 Petra:

skriven

Usch stackars lilla tjejan! Så otäckt när de händer sånt.

Tur de ej var hjärnskakning.



Kul att han kom fram o sa att han följde din blogg. !! Sånt e kul!.



Så fina bilder



mmm inget kul alls. Tack goa du. Fick även ett trist besked samma kväll som mormor. Mathias pappa har oxå fått C ordet...FY.



kram

6 Solan:

skriven

Ojoj va jobbigt. Fy.

Roligt med "fans" som vissar sig :)

7 trollet:

skriven

Gullgumman!! Låter ju tack o lov som det gick bra=). Härligt med lite egentid oxå;). Kram till Er!

8 Satu- Mamma till 4 barn på 2 år:

skriven

Oj, stackars lill-tjejen!!! Undrar hur hon fick jacket? :( Våran Vanessa har också fått limma, fast huvudet när hon föll ner för trappan baklängen (tror att storasyrran hade något med saken att göra...) Alltid så läskigt!!!



Hur mår ni annars?

9 Maria - mamma till fem!:

skriven

Oj oj vilken otur. Stackars liten och stackars dig, för som du skriver så hinner man ju tänka det värsta. Skönt att allt gick så bra som det ändå gjorde och att hon slapp hjärnskakning.



Om man bortser från besöket på akuten låter det ändå som om ni/du haft en bra helg! Härligt! Vad skönt, för er alla tre att ni har sådan bra kontakt med farmor och farfar.



Kramar på er!

10 Maria - mamma till Liam ☆:

skriven

åh vilken obehaglig upplevelse! tur att det gick bra ändå

11 Elin:

skriven

Ah men gud va läskigt. Tur att det inte var värre skadat. Kommer få tokpanik den dagen mina barn kommer springandes med blod överallt.. man lär ju få räkna med några olyckor antar jag ;)



12 Eva:

skriven

Hallå. Vilken fin blogg och fina bilder av två små sötnosar. Stackars lilla tjej att slå sig så illa men ibland är oturen bara där. Ha det bra och var rädda om er.

13 Renata:

skriven

Men åh vad synd om henne... :( hoppas det är bättre nu!

Kram

14 Pernilla:

skriven

Men åhh stackare. Men vad skönt att allt gick bra och att det är bättre med henne nu!!



Kram.

15 Fröken M:

skriven

Men fyy va hemskt !! Tur att det gick bra trots allt !! Jag kan bara tänka mig paniken med allt blog, och gråt och allt... :(

Kram

16 Petra:

skriven

Hej hej!



tack va gullig du e. Ja det var räddningen för oss ha ha. Vi hade inte riktigt råd till en ny bättre barnstol just nu. Så ja tack! Perfekt!



Ja usch det är en hemsk sjukdom.



Kram & tack för omtanken.



Hur är det med Isabella?

17 Veronica, mamma till Nim o Belle:

skriven

Men usch, stackars liten. Vad hade hon trillat på?



Det är så läskigt att det ska blöda så förbannat mkt från ansiktet.. :(



Gå in och shoppa lite på oiidesign.se med kod gegga4 så får du 30% på geggamoja.. men bara idag.



Kramkram

18 Marie-Louise:

skriven

Åh aj, vilket jack och vilken bula det lär bli :( stackars lilla tjejen.

Trevligt med lite presenter :) Kram fina

19 Mamma till William och Wilma:

skriven

God kväll snäckan-

Oj vad jobbigt..min son var med om något liknade men vi behövde inte åka till akuten för det stoppade..nu har han ett ärr mellan ögpnbrynen...men skadan är så lätt hänt..hoppas att hon mår bra o ni får en fin kväll.kram

20 mammaTea:

skriven

Men så läskigt! Tur att det gick bra.

21 Nina:

skriven

Men fy så hemskt! Vilken panik jag skulle ha fått! Stackars liten. Huvva! Tur det gick rätt så bra ändå!



Ja jag hoppas på ett minus nästa vecka! Bara att fortsätta kämpa på =)

22 Mamma till William och Wilma:

skriven

Ja när något händer med sina barn som betyder allt för en så mår man så dåligt att se sånt..SKönt att det är bättre med henne..kram kram

23 Anonym:

skriven

men ajaj stackars henne,å fy va dåligt att ni fick vänta så himla länge innan de limmade henne!vilken trevlig blogg du har, må gott

24 ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥:

skriven

åh stackars lilla hjärtat!!

men skönt att de gick så bra som de gick å att ni kunde få komma hem <3

25 Petra:

skriven

Skönt att höra

26 J - tvillingmamma:

skriven

Nej fy vad hemskt! Jag hade nog fått ren PANIK om jag hade sett en massa blod... men bra att det gick såpass bra ändå. Och Melissa blev sympatiledsen för syrrans skull...

Kram

27 Pernilla:

skriven

Mm dem gör ju det, fyller ju snart 1 =)

28 Hanna:

skriven

Usch vad jobbigt med akutbesök. Men skönt att det gick bra ändå.

29 Malin - mamma till Alice och Lowe, lillasyster i magen! <3:

skriven

Åhh stackars liten! :(

30 Ensamstående trebarnspappa:

skriven

Hej. Vad roligt med att någon kommer fram så. Och ska bara säga att du har jättefina barn. Hoppas det är bättre med Isabella.

Puss

31 Kristin-mamma till Milo:

skriven

Uch då, stackars liten! Tur det ändå gick bra med lilltösen! Hoppas hon krya på sig!



SV: tack, kreativiteten flödade denna bakdag ;)



Kramis

32 Brassemamma:

skriven

Stackars tjej! Vilken panik man måste få när man dessutom inte sett vad det var som hände! Tur att det inte var så allvarligt ändå.



Kramar

33 Mia:

skriven

Stackars lilla Bella:((( tack så jävla mycke för ALLA preseneterna:))) super kul present verkligen!! Blev så jävla glad:) älskar dig

34 Novembersara.:

skriven

SV: TACK för din kommentar!! :)



Men gud, kan förstå paniken du fick när det var massa blod. Tur att gick bra ändå!

35 Therese - Sockenvägens Söta:

skriven

Åhhh tur i oturen det gick bra, men fy så hemskt det måste varit <3 Å så fina presenter, vet ju inte hur det förhåller sig mellan dig å flickornas pappa, men toppen att de träffar farmor farfar å farbro å att du har bra relation till dem! KRAM

36 Isacs Mamma:

skriven

Hej Vännen!

Hoppas du får en kanon fin Tisdag !

37 Madde - Mamma till Elias:

skriven

Sv: Tack.. Men vet nu varför jag mått som jag gjort nu den senaste veckan... Fick ett PLUS igår... :D

38 dianasdrömmar:

skriven

Mysiga bilder :), tur att det gick bra kram Diana

39 m a j a n:

skriven

Sv: Huset var tyvärr inget för oss, så vi letar vidare :)

40 ♥ Sojka ♥:

skriven

Stackare! :( Tur det inte var värre!



Kram!

41 Carro - Foto:

skriven

Jag förstår dig till tusen!

42 Cess:

skriven

Stackare :(

43 Ewa (mamma till 6 döttrar):

skriven

Men ajajajaja stackars liten <3



Tur att det gick att fixa det utan att sy <3



Kram finaste

44 Satu- Mamma till 4 barn på 2 år:

skriven

Tack för kommentaren! Hur mår lill tjejen idag? Är ärret stort?

45 Isacs Mamma:

skriven

Tack sååå mycket, nej jag vet inte än : hihih



ni då? ska ni hitta på något?

46 Jennie & Fröken Flis:

skriven

men fy vilket hemsk situation :( Jag hade också fått panik, som tur är så r ju bättre nu, och tur det inte var hjärnskakning.



Va roligt att någon kommer fram sådär och säger så, det är inte varje dag hehe :)



KRAM

47 m a j a n:

skriven

Sv: Ja, det var lite tråkigt även fast jag redan innan visningen visste att det inte var något för oss. Men mannen ville gärna titta i alla fall och det är ju alltid spännande med visningar, man kan ju få lite ideér och inspiration :)

48 Sofie - Mamma till två små:

skriven

Stackars liten.. som pannan ser ut! Men skönt att det gick bra ändå!



SV: dagis går jättebra. Lämning och hämtning är bra, värre med mammans jobb tror jag... Känns som att tiden stått lite still men ändå int epå hotellet... Är tunga dagar och nu ska vi njuta av två lediga dagar!

49 Linda Olsson:

skriven

Men fy va läskigt!!! Så otäckt när det blöder så mycket. Tur att det gick så bra ändå! Lilla gumman då <3



Visst är det kul när man får lite uppskattning sådär ang bloggen! Det gör en glad! Och det är du väääärd! :D

Kramar

50 Cess:

skriven

svar; ja synd :/

51 Anna och livet:

skriven

Men stackars lilla tjejen! Skönt att det gick bra! Åh vad härligt det är med såna fina människor som visar uppskattning :-) Sovgott min vän <3 Kramis

52 Isacs Mamma:

skriven

Hur är det med tjejen nu?



Åååå men så härligt det låter.. Här i våran by händer ingentingen ju :-/

53 Carro:

skriven

Sv: Ja men eller hur??? :)

De känns som att, nu bara för att man själv är klar (nästan iallafall) så ska alla andra ha :)

Samtidigt känns de som att allt yngre får barn och bara för att liksom. Tycker de är sjukt egentligen. Dom ska bara veta vad dom ger in sig på. Det är inte bara en dans på rosor att ha barn :)

54 Linda-Mamma till Alfred:

skriven

ÅH ush stackars lillan!!!Ja han är ett riktigt charmtroll vår goding.Flörtar med damer och alla i princip blinkar med sina långa ögonfransar o flinar!vem kan inte motstå det;)

55 Sofie - Mamma till två små:

skriven

Sv: hoppas dom dagarna är långt långt bort... Man bävar lite för dom.. men vet samtidigt att dom lär komma.

Skönt vi kunde starta lite mjukt med tre dagis dagar denna veckan...

:)



Hoppas ni har en fin nationaldag!

56 Trees, mamma i London:

skriven

MEn lilla lilla gumman! Fyy du måste ha vart panikslagen!! Tur att allt gick bra iallfall, och att hon inte verkar ha ont av det längre :)

57 Linda Olsson:

skriven

Sv; Hihi, ja jag lägger upp det sen när det har kommit ut! :D

Kram

58 jennifer - mamma till e <3:

skriven

stackar tjeeej!

hoppas hon mår mycket bättre nu :) tur att dom glömmer och blir glada så fort :)



Kram

59 Therese - Sockenvägens Söta:

skriven

Hoppas ni har haft en fin nationaldag <3 KRAM

60 Meekatt:

skriven

Åh, lilla tjejen! Inte klokt att man ska behöva vänta så länge med små barn på akuten. Skönt att hon var ok iaf! <3



Jag blir rädd när mina läsare kommer fram och säger hej, haha. Tänker alltid "Fan, säkert en ifrån mammamaffian som ska skälla på mig!" Men det har aldrig hänt...än! ;)



Kram på dig!! Och hoppas det går bra med daten! ;)

61 Mamma till William och Wilma:

skriven

God kväll söta..Hoppas att du har haft en fin lördag med dina fina barn.kram