Silikon vs koksaltlösning

16 kommentarer

Innan jag fick barn så ville jag göra bröstförstoring. Då fanns det ingen anledning till det, bara något jag ville göra.
Nu när jag har fått barn så är jag mer eller mindre i behov av det. Många tror ju att det är själva amningen som förstör brösten, det har väl också sin del i det. Men det är ju graviditeten som verkligen förstör dom.
Ganska märkligt och jäkligt jobbigt! I början mådde jag riktigt dåligt av hur dom blivit. Eller hur dom inte blivit för dom försvann ju!
Haha!
Det är långt dit men jag kommer en dag att göra bröstförstoring. Just nu finns det absolut inte pengar till det, men en vacker dag.
Då är min fundering, silikon eller koksalt?
Jag har hört för och nackdelar på bägge, men jag inbillade mig förut att koksalt var det bästa. Men som sagt jag vet inte för jag är inte ett dugg insatt.

Någon som har erfarenhet av detta eller vet någon som gjort det ?
Berätta! För och nackdelar med bägge, vad tycker ni?

 
1 Pernilla:

skriven

Mm det var väldigt synd att ni ej kunde den 21, men kommer säkert fler gånger =)



Ha en bra dag.

2 Emma - Mamma till Viggo & Melker.:

skriven

Jag har med bestämt mig för att göra en bröstförstoring i framtiden... Mina bröst är typ borta, det är helt galet, dom känns så tomma, som nå skinnpåsar :/ Jag har med funderat över det där med koksalt och silikon... Tycker koksalt är finast (ser och känns mest naturligt), dock har jag hört att brösten kan spricka (alltså inuti) av koksalt, läskigt... Men det kanske även silikon kan göra? Min tvillingsyster har silikon och det är hon nöjd med iaf :)

3 Maria:

skriven

jag har gjort det , och har det som heter gelehallon:) Det känns och ser naturligt ut. Är super nöjd med det. Och sen att de lägger det bakom bröstmuskeln, och inte framför för då ser det bara ut som två bollar. Det gör lite mer ont att lägga in bakom men det var det värt:) kram

4 Svar till Maria:

skriven

Vill veta mer! Pris, var gjorde du det, läkningstid osv :) om du vill berätta alltså :)

5 Svar till Maria:

skriven

Vill veta mer! Pris, var gjorde du det, läkningstid osv :) om du vill berätta alltså :)

6 Lelle:

skriven

Silikon kan oxå spricka, skillnaden är att det är ute farligt på samma sätt om det är koksalt som spricker och går ut i kroppen, för kroppen kan "ta hand om dt". Spricker silikon inlägg så kan kroppen inte gör sig av med det och man kan bli jätte sjuk, permanent. Trixigt det dära..!!<3

7 Maria:

skriven

klart jag kan berätta:). Jag gjorde det på citadell kliniken i Landskrona. Det kostade 38 000. Och jag hade rejält ont i tre dagar sen var jag mest bara öm och svullen på brösten. Kram

8 Maria:

skriven

jag gjorde det i Landskrona på citadell kliniken. Kostade 38 000 då. Men tror det är uppe i 40000 nu. Jag hade riktigt ont de tre första dagarna. Men sen var jag bara öm och svullen på brösten. Har aldrig haft problem med dom. Är super nöjd!

9 Linda S:

skriven

jag förstår dig precis! jag mådde oxå jättedåligt av mina bröst inna jag blev gravid med pojkarna, dom hade ju helt försvunnit o de va lixom ingenting... o samma kommer de ju o bli nu... o de känns inte alls roligt... dock tycker inte min man att jag ska göra de( han gillar naturligast) men jag kände mig inte alls fin när dom va sådär (just nu när dom är mjölkfyllda är dom ju bra men sen)...

10 Petra:

skriven

kan rekommendera Plastik kirurgiska institutet i Malmö!

Dit har jag skickat 13 kompisar de senaste 10 åren!

Jan är ett proffs och har lärt ut tekniken via armhålan runt

om i världen, de har även extremt låg kapselbildning!

Www.plasticsurgery.nu

11 Emma | Mamma till Kira:

skriven

Har också bestämt mig för att göra det, men jag tänkte vänta till efter ett andra barn som vi hoppas på. Inte lönt att göra det innan.

12 petra:

skriven

Okej. Ja då förstår jag.

Jag har fått större efter barnen. vill bli av med mina, dom e bara "hängiga" ju. Vill o hoppas dom försvinner när jag går ner. Kram

13 Anonym:

skriven

Sv: Ja, vi är enäggs, men inte så lika nu som då vi var mindre :)



Ja, men exakt.. Jag vill med veta vad som är bäst innan jag genom för en operation, så läsa på lite kanske till dess :D Även kolla efter kliniker, vem som är billig, men ändå BRA osv. Och pengar lär man ju spara med, om det inte blir ett lån :/



Hoppas ni får en härlig söndag :)

14 camilla:

skriven

hej hej !

jag gjorde koksalt för 8 år sen och vart jätte nöjd ligger bakom bröst muskel och jag la in från armhålan. hade nog lite tur åt smärtstillande samma dag sen behövde jag inte det mer. Har aldrig haft problem med dom heller. har varit jätte nöjd hela tiden fram till nu när jag e gravid då har det hänt ganska mycket då dom blivit ganska mycket större. kommer nog att göra om dom när mina twins e ute och allt lugnat ner sig.tror jag betalade 36 000 nere i malmö hos dr göran sanden fick jätte bra bemötande både innan och efter om man hade några frågor.



15 Em - Mamma till Malva, Charlie & Malte.:

skriven

Jag skulle inte vilja göra en förstoring eftersom det värsta för mig är att mina bröst vuxit efter två graviditeter. Startade på 70A & var så nöjd med det, men nu har jag vuxit flera storlekar &...usch, don't like! :( Däremot skulle jag vara öppen för att göra något slags lyft & eventuellt fylla ut brösten i framtiden. Men inte förrän jag är helt 100 på att det är stopp på barnfronten ;)

16 Maja:

skriven

Mina bröst är verkligen inte i närheten av vad de var innan jag fick pojkarna. Det är mest ett tomt skal. Ingen fyllning här inte. Hade jag haft pengarna så hade jag inte tvekat en sekund att göra en förstoring, trivs inte alls med hur de är efter graviditeten...