Farbror doktorn

13 kommentarer

Barnen är lämnade och jag sitter i väntrummet och väntar på doktorn.
Sen blir det raka vägen till jobbet.

Igår fick jag ett roligt besked! Min pappa har länge tjatat på mig att jag ska ansöka om bostadsbidrag. Jag har tyckt att det varit alldeles för jobbigt, mycket som ska fyllas i osv.
Och innan när jag har kollat så har jag endast fått 300 typ.
Men nu tog jag tag i det och skickade ansökan förra veckan.
Igår ringde jag till fsk och kollade läget.
Och dom hade redan hunnit titta på det och tagit beslut!
Jag fick bostadsbidrag! Och inte var det några 300, nej det var fyrsiffrigt :)!

 
1 Renata - gravid v 36:

skriven

Jag måste varna dig för bostadsbidrag! De räknar hela årets inkomst och ute bara den perioden du söker för. Jag fick över 1000 i månaden när jag pluggade, sen fick jag ett extrajobb och sa upp bidraget. Två år senare kom räkningen: jag fick betala tillbaka 8000 kr!



Detta har hänt min man också och flera av mina vänner! Så det är skitbra att få det men ta det jäkligt försiktigt så du inte jobbar mer än vad du ska! Hoppas jag inte skrämde dig, men jag var så arg på dem ett tag där...

2 Anonym:

skriven

Godmorgon söta..Söt bild på sötnosen din..Så skoj med lita extra klirr i kassan..då får man säga grattis :) kram

3 Maja:

skriven

De låg på 8900gram och 9000gram. Så de följer varandra viktmässigt men inte längden:) BM säger att det här kommer att bli långa och smala pojkar, något de definitivt inte har ärvt av mig:)

4 Johanna:

skriven

åå vilken söt bild:)

Kul med tvillingar! Är själv tvilling, och bloggar tillsammans med min tvillingsyster :)

5 Linda S:

skriven

Grattis! Va skönt med lite extra stöd!!

6 Linda - 3bsrns tvillingmamma:

skriven

Mina töser är 1 år och 10 månader! :-)

7 Pernilla:

skriven

Hehe jaa dem växer och växer, inte så små längre =)



De var 48 och 50 cm långa när de föddes.



Hoppas det gick bra att det gick bra hos läkaren...Kram.

8 Maria Joensuu:

skriven

Åh vad skönt med lite extra klirr i kassan. Ibland är det bra med "tjatiga" föräldrar ;-)



Hur gamla var det dina flickor är?

9 Martina- mamma till Novalee:

skriven

HÄRLIGT!! Grattis till dig eller vad man säger :P



Fick reda på idag att jag blev beviljad heltids gravidpenning fram tills den 25e maj så jag är helt överlycklig, men också rent förbannad på de som har hand om min sjukskrivning dock :/

10 Sarah:

skriven

Hej Petra!

Jag har nyss trillat in på din blogg och jag gillar vad jag ser! Du påminner om mig själv! Jag är ensamstående tvilling mamma och varit det sen grav.

Adda gärna mig på facebook!

Tror vi kan dela mycke kunskap och tipps till varndra!

Dina små söta tjejer föddes 1 månad och 2 dagar innan mina.

Hör av dig!

[email protected]

så hittar du mig på facebook!

KRAM Sarah Nilsson

11 Petra:

skriven

Åhh grattis. aldrig fel

12 K A R R O W:

skriven

Vad bra att det blev fyrsiffrigt! :) Jag har själv hört att det aldrig ska fungera, utan att man ska få ett litet belopp som egentligen inte gör någon skillnad. Så att det faktiskt fungerar är ju super. Grattis! :)

13 Anonym:

skriven

vad tycks?

http://fotokobran.se/2012/april/vad-tycker-ni-om-mina-nya-fina-knappar-d.html#comment