Farmor på besök!

2 kommentarer

Idag hämtade jag barnen lite tidigare från dagis för att hinna slänga ihop lite mat innan världens bästa farmor kom hit !
Det blev spagetti o köttfärsås, och det uppskattades !
Köttfärsåsen ville farmor ha "recept" på så den måste ha varit god =)

Vi älskar att ha farmor hos oss och kunde inte varit gladare över att hon finns i vårt liv.
Hon är toppen!
...och hon är den enda som ALLTID undrar hur det är med mig!
Som alltid berömmer mig för vilket sjuhelsikes jobb jag gör. 
Även om hon vet hur "enkelt" jag tycker livet är.
Men hon tar sig alltid ett par minuter och frågar. Vilket ingen av mina närmsta vänner skulle få för sig att göra.
Det är fler av mina bloggläsare som kan undra en sådan enkel grej än vad ens irl vänner.

Jag brukar alltid säga att det är inte så jobbigt som vissa tror, och så är det.
MEN, att vara en mamma och en pappa på ett eller flera barn är faktiskt jävligt mycket annorlunda jämfört med att vara en mamma med tvillingar.
Säga vad man vill, men så är det.

Nog om det, vi hade en underbart trevlig kväll, flickorna var på topp humör och fick vara uppe tills farmor körde hem. Vilket blev vid halv åtta, och då var dom riktigt trötta.
Välling och bums i säng!

Helena hade med sig blommor och choklad till mig, gulligt! TACK =) ♥

 
1 Sofie - Mamma till två små:

skriven

Skönt med en sån människa i livet.

Är lätt att allt fokus alltid blir på barnen. Man frågar om hur dom mår och hur dom utvecklas och hela den biten.. Många glömmer nog mamman i det hela...



2 Pontus:

skriven

Klart det är skillnad men på olika sätt. Har själv fyra st och när det är min vecka så lägger man 150 % fokus på dem. När man sedan lämnar dem fredagen efter gör det riktigt ont samtidigt som man är helt slut eftersom man ger dubbelt så mycket av sig själv för att passa på så fort man har dem. Låter kanske konstigt.

Är samma här. Närmsta vännerna eller familj frågar aldrig hur det är. Däremot folk på fb eller bekanta frågar ofta.



Du är en kanon mamma men du, gå inte ner mer i vikt nu!



Kram