Vab...

43 kommentarer

Isabella var ju ganska pigg igårkväll, och ingen feber hade hon.
Det var en lugn natt, men när hon vaknade så hade hon 38.6.

Med Isabella så är det ju faktiskt så att nästan varje gång hon får feber så är det kopplat till öronen.
Hon har varit förkyld i två veckor så jag har väl bara gått och väntat på det.
Det blev iallafall vårdcentralen idag och träffa doktorn.
En mamma har alltid rätt va? ;)
Hon hade öroninflammation. Bägge öronen.
Vi som hade en tid hos öronläkaren på måndag! Nu måste jag antadligen avboka den då hon helst ska vara frisk ett par veckor innan.
Men får väl ringa dit och kolla hur vi ska göra.

Åh ge mitt stackars barn rör!

Men till något lite roligare, min träningsmaskin har kommit!
Den är ihopsatt men träningen får vänta till imorgon, ikväll har jag andra planer... ;)




Mina små älsklingar♥

 
1 Jeanette♥:

skriven

Vilka sötisar:)

2 Pernilla:

skriven

Usch vad tråkigt, hoppas hon snart mår bra igen.



Kram kram!!

3 Louise:

skriven

Lilla tösa då! Hoppas hon kryar på sig snabbt. Ella är inte magsjuk längre men hon är inte alla i form idag har hon mest gråtit hela tiden. Jobbigt när man inte vet vad det är. Hoppas maskinen funkar bra nu då :) trevlig kväll!

4 Jeanette♥:

skriven

Sv: Om du klickar på en av länkarna i inlägget så kommer du till bikiniavdelningen och där ibland kan du hitta den:)

5 En tonårsmammas dagbok:

skriven

Gud vad tråkigt! Hoppas att hon kryar på sig fort.



Sv: Ja eller jag har en ab circle pro men jag tror nog att det är nästan exakt samma sak =)

6 Jeanette♥:

skriven

Sv: En bikini för 99 kr är ju inte så pjåkigt.

7 Linda!:

skriven

Ja de gick ju bra..

Han är lite bättre men hostar som sjutton =(

Så nu har Freddy börjat oxå.. Men de går la över. =)

8 Fröken M:

skriven

Stackare !! Krya på er allihop !! Här hade V feber igen när det var läggdags, men jag hoppas det bara berodde på eftermiddagens bus... nåväl, det återstår att se i morgon bitti !

Kram

9 Elina:

skriven

Sötnosar. Här hemma vabbas det också :-/

10 Mamman till L & L:

skriven

Åh stackars lilla! Hoppas det går över snart!

11 johanna- tvillingmamma:

skriven

åh stackare, öroninflammation som är så jobbigt. Hoppas hon blir bättre snart!



sv:hihi, tack. Stina vägde 2755g och Alma 2075g så det var allt lite skillnad på flickorna :-)

kram!

12 Ewa (mamma till 6 döttrar):

skriven

Ajajajaja stackars liten :(

När mina tvillingar var små så hade den ena 11 öroninflam... och den andra hade 9 under sitt första år.. men sen upphörde det TACK och LOV!!!



Kram till er från mig

13 Magda:

skriven

Krya på henne!! Tråkigt med öronen, jag var själv ett sk öronbarn när jag var liten. På mig gick det över när jag blev äldre men en kompis flicka ha fått rör nu.

Ska kolla in tipset om pappabloggen med :)



Kram

14 Madde - Mamma till Elias:

skriven

Lät inge vidare ju.. :( hoppas hon kryar på sig... Söt bild..



Hoppas själv på att Elias håller sig från då vi ska på åter besök angående hans alla lunginflammationer om några veckor...



Ha en bra kväll..



Kram

15 Erica:

skriven

Nej, stackars barn! Hoppas hon blir kry snart och att hon får in rör sen...



Söta småttingar på bilden. Var det mycket viktskillnad på dom?

16 Sofie - Mamma till två små:

skriven

Men stackars liten inte öronen igen!



Casper börja idag säga att han hade aj örat och då tänkte jag på er...

Sen sa han aj mage aj ben aj fot aj öga och ja allt var aj...

Inte kul när dom små inte är pigga och fulla av bus...

17 Renata - gravid v 39:

skriven

Sötnosar!!



Hoppas hon kryar på sig snart!

18 Sofie - Mamma till två små:

skriven

Sv: tyckte oxå det var smart med mer än en men det tyckte inte gubben, haha :)

19 Martina- mamma till Novalee:

skriven

Åh jag som precis hade tänkt att skriva "vad skönt att det inte var någon feber" men det blir ju lite dumt nu..

Stackars lill tjejen :( får hon pencillin mot öroninflammationen, tänkte på att de inte ger alla det nämligen men eftersom hon verkar vara ett öronbarn så borde hon väl få det eller?



Novalee har också ett par tretorn men de hittade jag på en utbytar dag för 30 kr :P fast nu börjar de dock bli för små för henne tyvärr så blir nya stövlar till hösten tror jag.

Ja tack det får du jätte gärna göra :D Hade vart så skoj att få komma iväg alldeles SJÄLV så där utan barn sen :D

20 Madde - Mamma till Elias:

skriven

SV: Ne de är de verkligen inte men de gick hyffsat bra och vi blev ju klara tillslut.. :P hehe



Jo de va eller är väldigt mysigt.. Och denna gång va de bara ett barn annars brukar man få passa syskonen med och syrran har 4 barn... :) Så de är inte alltid lätt...



Japp de har inte varit något vidare roligt med hans lunginflammation... Nu har han varit frisk i 1 vecka och hoppas verkligen att de fortsätter så för vill inte bli inlagda igen...

21 Ewa (mamma till 6 döttrar):

skriven

Sänder krya på er kramar <3

22 Anna:

skriven

Nämen fyy stackars liten som har ont i öronen! Bra där att du följer din magkänsla! Hoppas hon piggnar till fort! Gött att maskinen har kommit, you go girl!:)

Oj det lät spännande med vad du skulle göra på kvällen..jag gissar och hoppas jag har rätt;) kraaaam fina du <3

23 Maria - mamma till Liam ☆:

skriven

åh jobbigt med feber!



sv; ja man undrar verkligen hur folk tänker

24 Therese - Sockenvägens Söta:

skriven

Så trist att det är öroninflammation :-/ Även här fortsätter febern , så jag vabbar även i dag... KRAM

25 Ensamstående trebarnspappa:

skriven

Jo det finns nog några sådan

26 Maria - mamma till fem:

skriven

Usch, vad jobbigt för stackarn. Sander hade öroninflammation jämt när han var liten, ofta räckte det inte med en penecilinkur utan så fort den var slut kom det tillbaka igen. När han var 1år och 10månader och hade haft 2o öroninfl. fick han rör in opererat. Tyvärr hörde han till den lilla skaran som fortsätter att få inflammationer ändå, så efter 1,5 år opererades det ut igen. Efter det har han konstigt nog inte haft en enda!?!



Hoppas att hon känner sig bättre snart & tjata på öronmottagningen att det är dags för rör nu, det var de jag gjorde.



Kram

27 Sandra - Mamma till Engla & Joline:

skriven

Om några dagar bara :) Sön el Måndag tänkte jag!

28 Linda-Mamma till Alfred:

skriven

Naw raringar där!Yes nu hittade jag länken skall fixa dit dig på min blogg med såklart. Skall rensa bort länkar som jag sällan läser också.

Nä det har du rätt i men dom får ha nappen när de skall sova, vilket ger vår lilleman en trygghet så det känns bra=)

29 IngerJessicaMarie:

skriven

men lilla gumman... är det bara den ena som har?? finns det liksom inget dom kan göra i förebyggande?? Krya på sej fort!! =)

30 Brassemamma:

skriven

Nej så synd om henne ju. Och här har vi en kille med liknande problem. Förkyld i två veckor och nu öroninflammation. Han har också haft öroninflammation flera gånger. Synd om dem ju!

Min son har fått antibiotika, har din dotter också fått det?

Hoppas både din tjej och min kille blir friska snart!

Kram

31 Brassemamma:

skriven

Hej igen! Jag glömde att säga att jag har en utmaning till dig på min blogg. :)

Kram

32 Lisa - Mamma till Alice <3:

skriven

Fy för öroninflammation... Hoppas hon blir frisk snart.



Svar: Hehe okej, så du är FB-torsk. =0p



Ja det var skoj att träffa BVC-tanten igen, hehe. Och hon tyckte allt att Alice hade blivit större då hon inte sett henne på 3 månader. =0)

33 J - tvillingmamma:

skriven

Skruttan då! Hoppas det ändå löser sig så hon får sina rör snart!



Ps. Jag nominerade dig hos Fröken M, för jag tycker du förtjänar en kaffemaskin! Hoppas det var ok med dig? ;-)



Kram

34 Mamma till William och Wilma:

skriven

Mina små är också små dåliga.man hade gärna tagit över det själva så de små mådde bra..Ha en mysig kväl.kram kam

35 Mamma till William och Wilma:

skriven

Söt bild på sötnsarna som bebisar :) Tiden går bara för snabbt ..

36 Glamourwannabe - vinn gröt & välling från Semper!:

skriven

Stackars liten! Min ena kille har nu haft 5 öroninflammationer på ett halvår och jag hoppas också på att han ska få rör!



Om du är sugen på att vinna en massa gröt och välling från Semper får du gärna titta in hos mig och vara med i utlottningen!



http://hannadidrikson.blogg.se/2012/may/...rot-fran-semper.html



Hoppas du har en härlig kväll!

37 Linda Olsson:

skriven

Underbara små gullepluttar! <3



Usch för jäkla öroninflammationer! Har hon haft väldigt mycket alltså, med tanke på att du vill att hon ska få rör. Jag förstår ärligt inte varför de väntar såååå himla länge med att ge "öronbarn" rör! Så de slipper lida stackarna!

KRAM och hoppas det blir bättre snart!

38 Kristin-mamma till Milo:

skriven

Stackare, usch vad jobbigt med öron- fruktar den dagen då min lille kommer få ont!



Nice med träningsmaskin dock, hoppas du får tid till den bara :) sov gott! Kram

39 Martina - mamma till Novalee:

skriven

Skönt att höra att hon är lite bättre. Jo men så där upptäckte vi Novalees sista öroninflammation också, att det var pga febern. Men som du säger det är ju bättre för kroppen att läka ut det själv, immunförsvaret borde ju bli bättre pga det också.



Sv. Ja men visst är det kul att kolla heminredning, tyvärr ska det ju vara så fruktansvärt dyrt alltihopa men spara spara ^^

Hade ju vart lättare om jag jobbat men icke :(

Jonas tycker vi ska göra egen sänghimmel till Novalee men den ger jag mig inte på kan jag lova :P



Kram

40 Hanna - En sån där mammabloggare ♥:

skriven

blää för sjukstuga!! =( hoppas hon kryar på sig snart!



kram kram

41 Anna:

skriven

Hoppas lillan piggnat till?! Åhååå då kanske jag gissade rätt då?!;-) Jag håller VERKLIGEN tummarna för dig fina Petra! Du är så värd det! Japp han har två barn min kille så vi har fem tillsammans:-) Ljuvligt! Va rädd om dig stumpan<3 Krambanan:-)

42 Pontus:

skriven

Du måste ligga på och kräva att läkaren skickar remiss för att operera in rör.

Anton hade 12 öroninflamationer innan han fyllde 2 år. Vi blev bara skickade fram och tillbaka och de sa att han var för liten osv.., antibiotikum var det enda han fick.

12 gången var jag i upplösningstillstånd men då får vi rätt läkare och två veckor senare opererar han in rör och därefter har han aldrig haft problem med öronen!

Lycka till! Kram

43 Pontus:

skriven

Du måste ligga på och kräva att läkaren skickar remiss för att operera in rör.

Anton hade 12 öroninflamationer innan han fyllde 2 år. Vi blev bara skickade fram och tillbaka och de sa att han var för liten osv.., antibiotikum var det enda han fick.

12 gången var jag i upplösningstillstånd men då får vi rätt läkare och två veckor senare opererar han in rör och därefter har han aldrig haft problem med öronen!

Lycka till! Kram