Förbannad!

36 kommentarer

Idag hade Isabella tid hos öronläkaren på sjukhuset. Något jag "sett framemot" länge nu.
Han kollade hennes öron, och första han säger är "ja dom ser ju allt annat än okej ut".
Vätska bakom trumhinnan som i 90% av alla fall försvinner av sig själv.
Men vi skulle dit efter sommaren och kolla så det försvunnit.
Hur som helst så skulle hon ju göra hörseltest idag.
Då säger dom till mig "har du nåon med dig som tar hand om andra flickan"...
Jag svarar nej och hon fortsätter "du menar alltså att du verkligen inte har någon som kan ta hand om den andra flickan medans I gör hörseltest".
Kärring, nej det har jag inte! (jag sa inte kärring)
Redan där var jag så fruktansvärt irriterad och väl inne i rummet där hörseltestet skulle göras så var Melissa jätte ledsen.
Tanten snäste lite otrevligt till henne" det är bra om du är tyst nu, titta på bilderna"

Det gick ganska bra för Isabella, hon koncentrerade sig på skärmarna, värre var det när hon skulle leta upp var ljudet kom ifrån.
De högsta tonerna var inga problem, men när det började bli tystare så reagerade hon inte.

Tanten gav upp och sa att "ja detta var ju inte det lättaste."
Tillbaka in till doktorn där han säger "det var ju inga större problem med hörseln".
Nej kul att ni kunde avgöra det efter ett par minuter där inne.
Han fortsätter snacka om allt annat än vad jag ville höra.
Jag försöker få honom att förstå att det är inte okej att ha så många öroninflammationer på så kort tid.
Talar om för honom att hon hade senaste förra veckan.
Det bekommer inte honom och att fortsätter med att "kanske det är fel behandling"
Jag kokade av ilska och han frågar mig "tycker du det känns okej?".
Jag svarade honom att nej det är inte okej, det är inte okej att min dotter ska behöva genomlida alla dessa öroninflammationer gång på gång, och inget som görs. Och att nu ska vi behöva vänta till hon får det igen.
Jag frågade om jag kunde få en annan läkares utlåtande och då säger han "du kommer få samma svar där, för här inne går vi "by the book".
Han fortsätter med att han skulle aldrig sätta rör i sin egen dotters öron om det inte var nödvändigt.
Seriöst? Jag skiter i vad han hade gjort och inte gjort för sin dotter.
En timme försökte jag övertala honom och det enda jag fick till svar var "vi ska göra odlingar, nästa gång hon får öroninflammation"

Jag blir så trött på detta! Älskade lilla tös..

Nog om det, det blev himla långt..
Ni som har barn som fått rör, hur lång tid har det tagit tills läkarna "gett" med sig?

Väl hemma så fick det bli lite lek i sandlådan, sen kom morfar hit och åt middag med oss <3





 
1 IJM:

skriven

Tråkigt!! Vet man varför dom inte vill sätta rör??

2 IJM:

skriven

Vilken sommardag vi haft idag!! =))

Cypern kan jag nog inte åka till för dom har mynta i tzatzikin... ;) Ha det underbart!!

3 Anna:

skriven

Suck alltså vad trött man blir på denna sjukvård!!!! Hoppas det ger med sig nu av sig självt då! Gode tid vad fina dom är dina töser! Så himla söta! <3 Kram till dig du goa

4 Magda:

skriven

Ibland blir man fasen mörkrädd hur läkare beteer sig och förstår att du var irriterad. Som mamma vill man ju sitt barn det allra bästa.

Jag var ett riktigt öronbarn när jag var liten. Då gjorde de inget vet min väns barn har oxå problem och hon fick rör men hon hörde knappt ingenting vid hörseltestet och det är oxå här nere i skåneland och hon hade vätska bakom trumhinnan. Men jag vet inte om de tjatade utan om det gick av bara farten då hon inte hörde pga vätskan.



Sv. Jo vagnen är vi nöjda med. Denna kan man ändra båda sitsarna jag är inte helt förtjust i Phil and telds eller vad den heter där går det inte att ändra sitsarna och den som sitter nere ser ju knappt nått. Tjejerna är helnöjda i vagnen :)



Måste fråga hur du gör dina kollagebilder? Jättefina! Tycker du med ta så fina härliga bilder, men det blir ju bra med fina objekt :)

Kram och godnatt!

5 Magda:

skriven

Känner så med dig. Vet när jag höll på och kämpade med tjejernas magar och ingen lyssnade många tårar kom av ren frustration!



Vagnen tar liten plats och lätt att fälla. Man får ta bort sittdelarna men inget som stör då de blir platta. Vi har en vanlig kompi och tack vare att vagnen är så smidig får vi plats med allt.



Tack för appen måste kolla och ladda ner kul att göra lite med bilderna :)

6 Petra:

skriven

NEJ!! Men va sjukt!!

Kräv annan läkare!! Blir så ledsen när man läser de. Förstår dom inte hur jobbigt det är för henne att behöva få den ena efter den andra öroninflammationen? !! Stå på dig!

Kramar

7 Erica:

skriven

När jag var in på akuten (det var helg) med Alva så sa läkaren där att om hon får öroninflammation igen kanske det blir aktuellt med rör. Och hon har ju bara haft det två gånger...

Iof så hade hon inflammation i benet bakom örat också första gången och fick operera, kanske det är därför det kan bli aktuellt, det vet jag inte.



Jag har fått förklarat för mig också, av öronläkaren på akuten, att förr satte man in rör hela tiden men sen visade det sig att det inte var jättebra med rör ändå. Många fick att det rann vätska ur öronen hela tiden och en del fick inflammation ändå, och då blev det mycket värre. Så nu aktar dom sig för att sätta in rör, kan ju vara därför det är svårt.



Men har man sådär mycket/ofta som din flicka så förstår jag inte varför man inte gör det...?



Som mamma vill man ju bara det bästa för sina barn och det är tufft när man inte kan göra något, när man inte kan påverka...

8 Ewa (mamma till 6 döttrar):

skriven

Men åhhh så träligt!!



Det är som när min dotter skulle få tandställning.. hon var på kontroll efter kontroll och jag såg att hon behövde det.. hade bestämt mig för att vara tyst om att jag är tandsköterska...

Men till slut kunde jag inte vara tyst längre så när tdl frågade: Jaha och varför tycker mamma att M behöver tandställning?

Så svarade jag helt och hållet med "vårt" språk inom tandvården och VIPS så fick ungen tandställning....



Håller tummarna för att ni slipper flera öroninfl. <3



Kram i massor

9 johanna med tyra o otto:

skriven

OKej vilken jävla mongoläkare, dom tror du vet och kan allt bara för att dom läst i ett antal år och får ut 50000-60000 kr i månaden. Fråga om du kan få Anna Redmo henne har jag till Tyra, vi fick rör direkt, ingen fråga om saken liksom, barnen ska inte behöva lida. kram

10 Linda S:

skriven

Förstår att du koka av ilska!!! Sen är d eju inte de lättatste att bara få med sig nån som "barnvakt",speciellt när de e på dagen... Stackars lilla Isabella....

11 Malin:

skriven

Tråkigt att du fick en sån läkare :( Ja har själv 2 öronbarn, å jänta har haft rör konstant i båda öronen sen hon va 8 mån. Så fort hon "tappat" eller det har varit på väg ut så har dom satt dit ett nytt!! Dom plockade ut det sista röret för 1 ½ år sedan å då va hon 12 år. Ge dig inte!!! Kramar från Hälsingland

12 Therese - Sockenvägens Söta:

skriven

Fy så jobbigt och frustrerande!!!! styrke kramar

13 IJM:

skriven

Låter ju fint att dom inte söver barn i onödan, men hur många måste man plåga sej igenom innan det är "i onödan"?? Lider med er... KRAM!

14 Brassemamma:

skriven

Jag har verkligen ingen aning om hur det funkar med rör. Alla verkar så insatta i detta. Min son har haft flera öroninflammationer men nog inte så mycket som din tjej. Än så länge har ingen pratat om rör. Så synd om dessa små när de får ont. :(

Hoppas hoppas din tjej slipper ha så ont igen.

Kram

15 Jennie Lenita:

skriven

Tack för din röst ♥



vilka sötingar, riktigt härliga bilder. Måste också ta med kameran ut idag när vi har så fint väder :)

16 Maja:

skriven

Jag förstår verkligen att du blir förbannad.. Hoppas att hon slipper allt detta snart.

Jag skulle ha rör när jag var liten, var ett riktigt "öron-barn". Men det blev aldrig av och med åren blev det bättre:)

17 Matilda ♥ Blivande trebarnsmamma:

skriven

Trist att det blev som det blev med dryga läkare, gå det inte att träffa någon annan som tar er på allvar? värt ett försök iaf, det är ju tyvär sån skillnad på vem man träffar.

18 Elina:

skriven

Men fy17 så tråkigt. Det tror jag det att du blev förbannad :-/

19 Maria - mamma till fem!:

skriven

Usch jag lider med er! Vet ju hur jobbigt det var för stackars Sander med hans öron. Jag hade nog helt enkelt turen att komma till en förstående och hjälpande läkare som absolut tyckte att han skulle ha rör.

Hoppas det löser sig på bästa sätt!



Sv. Tack så mycket! Ja han är ett riktigt charmtroll min lille Fabbe!



Kram

20 Martina - mamma till Novalee:

skriven

Ursäkta mina ord nu men fy fan vilka läkare det finns!! Speciellt när det gäller barn!! När vi var inne med Novalee förra våren efter hon hon varit så grymt dålig så hon blev inlagd.. Iaf så började hon bli dålig igen och andades konstigt så både jag och Jonas åkte in med henne till VC där idioten tittar på henne och säger "men titta hon är ju jätte fin, hon låter ju jätte bra!" till och med Jonas som är hörselskadad hörde att hon inte lät bra i bröstet så det blev att inhalera henne flera gånger per dag tills det väl försvann efter en vecka ungefär.

Avskyr läkare egentligen uscha! Hoppas lilla skruttan slipper fler öroninflammationer på länge i alla fall <3



Sv. Härligt att åka till Cypern, skulle jätte gärna vilja åka utomlands också men det får väl förhoppningsvis bli nästa år istället :)



Det är riktigt jobbigt att se dem bli mindre när de vart sjuka. Väl hemma äter hon bättre än någon annanstans så vi vet ju att hon får i sig lite iaf.



Hehe vi har också den lilla lampan, fast vi har vår i köket istället, den är riktigt härlig..



När hon väl somnat så sov hon fram till kl. 8 inatt däremot har hon vart lite jobbig igen och ska vara vaken 1½ timma (inte så uppskattat) men värmen förstör så sjukt mycket på natten :/

Kram

21 Pernilla:

skriven

Usch jag hade också blivit förbannad och arg om det handlat om mina pojkar.



Stackars Isabella som ska behöva stå ut med öroninflammation, borde ju vara en självklarhet att hon skulle få rör.



När jag hade lock fö öron, hade med vatten bakom. Det berodde ju på grav men han som jag var hos sa att rör kunde sättas in om det skulle komma tillbaka...så det verkade inte som något krångligt eller konstigt då.



Stå på dig!! Kram.

22 Anonym:

skriven

Men fy fan rent ut sagt, nonchalanta jävla läkare, det är sjukvården i ett nötskal!

Man måste ju nästintill a halvdöd för att ens få en tid till vårdcentralen här. Om man inte ljuger då, och spär på lite, för att få komma dit. Så ska det verkligen inte vara!

Usch o fy, stå på dig o sök ändå upp en annan läkare!

styrkekramar!

23 Jennie Lenita - 3 barnsmamma:

skriven

Jo jag försöker tänka positivt :) Men jag har bara inte den turen att vinna något, haha

24 felicia - fotokobran:

skriven

this or that? :)

http://fotokobran.se/2012/may/this-or-that.html#comment

25 Glamourwannabe - vinn gröt & välling från Semper!:

skriven

Men vad tråkigt att höra!! Vi har en tid till vår kille i mitten av juni och vi får väl se hur det går......

26 Petra:

skriven

Hej hej!

Njae, duktig vet i tusan. har bara gett mig fasen på att jag ska gå ner i vikt o må bra.

men tack=)



Ja kräv en bättre läkare till dina sessor



Allt bra ?

kram

27 J - tvillingmamma:

skriven

NEJ! J*la skit! Förstår att du är arg och frustrerad, det hade jag varit också! Du kan ju ändå prova med en annan läkares utlåtande, även om han sa så där! Hoppas det löser sig, fruktansvärt att hon ska behöva ha det så!

Kram

28 Brassemamma:

skriven

8 gånger?!! men stackars flicka!

Hoppas ni får hjälp snart!

kram

29 Nina:

skriven

Sam har rör. Och vi behövde inte bråka någonting! Utan allt skedde "smärtfritt" Han fick oxå göra hörseltest och han hörde rätt så bra. Vätska hade han oxå.

Så rör fick han.

Blir väldigt förbannad å dina vägnar! Så frustrerande! Stackars Lill tjejen!

Hoppas det ordnar upp sig!

Styrke kram!

30 Sofie - Mamma till två små:

skriven

Förstår att du är förbannad och det har du all rätt att vara..Hatar sånt när ingen lyssnar, förstår eller ens vill försöka förstå...



också fått pepekande om har du verkligen ingen som kan ta barn nummer två när vi var iväg på ngt.. minns inte vad bara.

Men hade man haft ngn som kunde ta den andra så hade man ju inte haft med den!



Hoppas din lilla slipper mer öronproblem och att ni hittar en bättre läkare..

31 johanna med tyra o otto:

skriven

Tyra har inga problem sen hon fick rör och det är så skönt. Ja Anna Redmo finns på csk, jag hade henne själv när jag var liten,



Otto är inget öronbarn ännu, han har väl haft 2 eller 3 sen han föddes, men man vet aldrig hih.



Hoppas det ordnar sig nu.



kram

32 Louise:

skriven

Stackars lilla tös! Fan va less man blir. Hoppas det löser sig iallfall! Vart på Cypern brukar ni åka?! Jag älskar Cypern pch mitt favvoställe är sunwing resort Sandy bay, love it! Ha en bra dag nu!

33 Mikaela - Milo och Hailey:

skriven

Stackars tjej :/

Och vad jobbigt med såna där läkare!

Hoppas det blir bättre för henne snart :)

34 Meekatt:

skriven

Stackars liten tjej! Stå på dig och be om att få träffa en annan läkare! En mamma VET vad som är bäst!



Styrkekram!

35 J:

skriven

Nu är jag inte insatt i hur många öi din dotter haft, men vår läkare ( bor i Finland ) säger 3öi på 6 mån så sätter hon rör. Vår son har fått in op rör 3 ggr på 1,5 år, han är 2år. Det skiljer säkert från olika länder, men stå på dig för har hon sk. limöra ( heter det så i swe oxå ) så slipper inte vätskan bort själv, utan rör är ett måste!!!

36 Eva-Lena:

skriven

Min ena dotter blev ett extremt öronbarn. I mitt tycke hjälpte inte rören. Idag är hon 30 och har fortfarande problem. Nu vet jag inte var ni bor men för ca 6 år sen hade dom en bra öron avdelning i Örebro som hon fick förslag till men hon flytta till Göteborg. (varför hon inte gick till Örebro var att det blev slut med killen och mamman var det på sjh i Örebro, känsligt)

Lycka till Eva-Lena