Ny läsare?

15 kommentarer

TACK alla ni som hört av er på sms och skrivit fina kommentarer, det värmer i hjärtat!
Att ha så fina vänner och fina läsare omkring sig det är guld värt!

Idag är en ny dag med nya tag!



Jätte kul tycker jag att bara under helgen har det tillkommit massa nya läsare!
Hoppas ni stannar.
Men därför tänkte jag att jag tar en snabbis om vem jag är.
Ni som följt mig ett tag vet ju vem jag är, men mest för er nya =)

Petra är mitt namn, som ni nog inte missat, 25 år och bor lite utanför Kristianstad.
Bodde i stan förut men när barnen kom till världen 2010 så flyttade jag en bit utanför.
Hade en mini lägenhet och jag ville inte bo mitt i city med två små.
Så här är vi nu och trivs hur bra som helst.
Dagis mittemot lägenheten och gångavstånd till allt!

Jag har varit ensam sen graviditeten. Många om och men och till slut så blev det så.
Det var ångra hit och ångra dit (inte för min del), men att behålla mina två små prinsessor var det bästa jag gjort.
Dom föddes 20 september 2010 och är snart 1 ½ år.

Jag jobbar i på ett hotell en liten bit härifrån, som servitris. Har varit där sammanlagt i 12 år.
Trivs väldigt bra, har dock inte börjat jobba heltid än. 4 dagar i veckan än så länge. När barnen är 2 så kommer jag nog börja på heltid, eller efter juli nån gång. 

Föräldrar har jag som står mig väldigt nära och utan dom hade jag aldrig varit där jag är idag. Alltid otroligt stöd för mig och sen jag fick barnen så har dom ställt upp oerhört mycket.

Oktober 2010 blev jag även faster till en liten gosse! Flickornas kusin <3


Nu hinner jag inte skriva mer , fortsätter kanske på detta inlägg sen! Men det är tillåtet att fråga om det mesta!

 
1 Petra:

skriven

Kul med nya läsare vännen!

Jaså ni gick isär redan när du var gravid?! Han har inte dom alls va?

Bättre idag eller är det likadant med lill skruttan?

kram

2 Mickan, Gravid v. 38:

skriven

Så fin blogg du har. Och jättesöta döttrar. :)

Hoppas ni har en bra dag!

Kram

3 Petra:

skriven

Okej. Låter jobbigt.

Jga trodde att det var han du var gift med som var pappan. men då förstår jag. Dom har ju en underbar mamma så de räcker gott & väl.



Kul att fler har haft tandfen som liten o för de vidare i framtiden.



Jodå okej här , lillan hade feber igår men de kan man tydligen få nr maan tappar tänder. De kände jag ej till innan. Man lär sig alltid ngt nytt.

Skönt att hon e bättre idag



kram

4 Pernilla:

skriven

Skoj med nya läsare =)



Hoppas ni har en bra söndag i det fina vädret.



Måste boka in en träff snart igen, kanske kan till Andys eller något?



Kram.

5 Amanda 17år & mamma!:

skriven

Tycker det är små käpmpigt att vara ensam med en men två ... du gör det toppen! :)

Hoppas ni haft en trevlig helg, kram!

6 Sandra:

skriven

Hej!

Mysig blogg och fina bilder!

Vad gör du en dag som denna?



Rösta gärna i min omröstning jag har i bloggen!

Kram

7 Linda S:

skriven

Du har en jättebra blogg! Jag har själv tvillingar på 3 mån o en dotter på lite mer än 1,5år. Så därför är de extra kul o följa din blogg :) Dock kommer jag inte in på startsidan på din blogg,utan bara på enskilda inlägg via bloglovin?

8 Maria:

skriven

Jag är en ny läsare! Fin blogg du har.

Har oxå tvillingtjejer som är födda februari 2011, och en liten kille som kom när de var 11 månader.

Kram

9 MissLie - Fucked up:

skriven

Duktigt av dig att ta hand om tvillingar helt själv! :) Söta är dom, och deras namn är hur fina som helst!

Hoppas ni haft en trevlig helg :)

10 Nina:

skriven

Hejsan! Hittade hit via Petra, zupermamman.

Vilka söta tjejer du har! Och vilket toppen jobb du gör.

Fick min tredje pojk oktober 10. Så dom är i samma ålder, dina tjejer å min lill Anton.



Ha en bra dag!

Hälsningar från ett stormigt Västerbotten!

11 Lina Bergman:

skriven

Du är verkligen fantastiskt stark och jag beundrar dig verligen flera gånger om över hur du kämpar på och är en så bra mamma till Melissa och Isabella. Dom kunde absolut inte fått det bättre, med eller utan pappa :)



Kram på er

12 Sofie - Mamma till två små:

skriven

Men vad kul att läsa en liten sammanfattning! Du bor du ju rätt så nära ändå... visste jag inte... :)



Att du fixat allt detta själv är bara så magiskt, fräckt och coolt. Att bli ensam gravid och dessutom med tvillingar! Ja du är fräck du ;)



Hoppas ni haft en bra dag!

13 mamma till 2:

skriven

hejsan

helt underbar blogg och otroligt fina flickor du har.

måste fråga var du hittat den.underbart rosa carena vagnen? har letat land och rike efter en sån? om du någonsin vill.göra dig av med kläder så hör av dig. kommer.bli kil att.följa din.blogg

14 Petra K- också tvillingmamma:

skriven

Hej Petra!

Vad fin din blogg är! Själv heter jag också Petra, är 26år och blev mamma till två underbara tvillingflickor den 16 och 17 februari i år (ja dom föddes på varsin sida om 12-slaget). Fick tips om din blogg från en vännina som trodde att du var jag....

Känns synd att jag inte hittat till din blogg tidigare, den hade gjort min graviditet så mycket lättare och trevligare. Ska nu försöka att hålla mig ajour med din blogg- jag kanske kan lära mig ett och annat om hur det är att vara tvillingmamma, snappa upp lite tips och råd.

Kram från mig och mina två små töser

15 AnnaCarin:

skriven

Hej! Tycker din blogg är bra och det är kul att läsa då och då när jag hinner . Jag har dock en tendens att gå tillbaka i arkivet och läsa de delar som matchar den ålder mina tvillingtjejer är i för tillfället. De är födda oktober 2011. Har fått flera bra tips av det du skrivit på det sättet :)
Hoppas ni får en trevlig midsommar!

Svar: Vad roligt att du är inne och läser! Då är dina tjejer 8 mån nu?
Tack detsamma till er! :)
Kram
Petra Hägg