svinkoppor på besök!

7 kommentarer
För exakt två veckor sen upptäckte jag svinkoppor på Melissa. Låter fruktansvärt, och ja det var lika fruktansvärt. Visade sig att även Isabella hade drabbats av det. Varje dag bestod av sanering, tvättning av grejer, spritning osv. Nojjig som jag är "såg" jag svinkoppor överallt! Dock hade dom bara en koppa var.
Några dagar efter jag fått konstaterat att det var svinisar så fick jag även reda på vilken bakterie det var ifrån och kunde få rätt salva till töserna.
Det gick snabbt sen var dom borta! Men efterföljden blev feber som jag skrev häromdan. Den kom och gick, precis som när dom har öroninflammation. Men jag hoppas att febern inte dyker upp inom det närmsta och att öronen håller sig friska OCH att svinisarna är borta för alltid!
 
Så vad har mer hänt då?
I söndes tog jag och Björn med twinsen och körde till Åhus. Åt frukost på jobbet och sen gick vi ner till handbollsområdet för att träffa Melissa och Isabellas farmor och farbror. Tjejernas farmor föll direkt och tyckte precis som jag att min fina man var/är underbar!
 
På kvällen körde vi hem till mamma och pappa och åt god middag. Tjejerna var glada att träffa mormor och morfar! Blir ju inte lika ofta längre och Melissa och Isabella saknar verkligen dom.
Ofta när Melissa blir ledsen så skriker hon efter mormor och morfar <3 ....
 
...och igår var vi hos Björns mamma och moster och åt middag! Mycket trevligt och när vi körde hem så var det fullt hus igen:) Härligt !! 
 
Livet känns helt underbart, jag är kär och lycklig! 
5 underbara barn som älskar varandra, leker för det mesta lugnt och fint tillsammans... förutom när dom drar varandra i håret, snor nappar, bråkar om leksakerna osv... haha. Men det hör väl till antar jag.
Jag trodde aldrig att jag skulle finna kärleken, men tänka sig! 
 
 
 
 
 
 
 
1 Veronica:

skriven

Kan bara säga stort grattis :) alla förtjänar att vara lyckliga, härligt att du också funnit lyckan :)

2 Maria - mamma till Liam ☆:

skriven

åh vad jobbigt med svinkoppor!

3 Eva:

skriven

Hallå hallå. Tycker som du att det är underbart och skönt att alla flickor går ihop och sen att det blir lite bråk är bara normalt. De är så söta och goa allihopa och ju mer man träffar Melissa & Isabella blir det ännu roligare, ja även lilla du. Ha det bra och så syns vi nog snart igen hoppas jag.......kram

4 Elina:

skriven

Så jobbigt med "svinis" men skönt att dom är borta och så UNDERBART att du är kär och lycklig. Det är ju en sån underbar känsla :-)

5 Pia:

skriven

Ja svinkoppor är ju inget kul alls så nu hoppas vi de är borta för gott!
Underbart o se alla 5 flickorna, klart de måste bli lite tjafso bråk mellan 5 flickor annars vore de ju konstigt.Kram

6 Linda-Mamma till Alfred:

skriven

Alfred har avklarat sina koppor, gott!Konstigt att smittan verkar gå nästan precis samtidigt i hela landet!Skön att ha den barnsjukdomen avklarad;)
Allt är bra med oss, underbart att sommaren är här!!

7 Anonym:

skriven

Jobbigt med svinkoppor, hoppas de läker ut fort och inte återkommer!!!! Solskenskramar