26/10

4 kommentarer

I onsdes förra veckan upptäckte jag att någon var inne på min fb och härjade rundor. Skickade mail, kommenterade vänners foton, uppdaterade status, ändra till icke lämplig profilbild osv
Så fort jag ändrat lösenord så ändrade "han" tillbaka, "han" kom t.om in på min mail och msn.
Allt detta gjorde att jag ville slänga min dator i väggen, och helst av allt ville jag ju bara hitta den satans jävla idioten som gjorde allt detta.
Det var väldigt obehagligt och kändes lite som att någon tagit över ens identitet.
Ni tänker säkert att det är väl ingenting, men jo det är det faktiskt.
Tänk någon helt okänd människa helt plötsligt är inne bland dina privata mail, dina privata bilder, DIN DATOR. Det kändes sjukt. Jag satt uppe till kl ett på natten och bara ändrade lösen.

På torsdagen slutade det.. jag var inne på min mail flera gånger i timmen bara för att kolla så jag inte fått mail från fb att "jag" ändrat lösen.
Passade även på att fråga polisen på jobbet, och då fick jag reda på att det varit en riktigt stor hackerattack och börjar på onsdagen.
Så jag antar att det var den jag råkade ut för =/

Bloggen blev drabbad, då jag som sagt inte hade något lust alls att öppna datorn.
Men nu är jag tillbaka!

 
1 J - tvillingmamma:

skriven

Fy vad läskigt! Skönt att det slutat nu iaf.

2 a:

skriven

vilken kanonpingla på bilden ju :)

3 Lina:

skriven

Hej, hittade nyss till din blogg!

Så hänger inte med riktigt, vart jobbar du? :)

4 Petra-tvillingmamma:

skriven

Sv till Lina: Jag jobbar på ett hotell sen 11 år. Serverar.