Tävling/utmanad!

15 kommentarer


TÄVLA!!!
Jag är med och tävlar om en stol från acta graco inne hos Meekatt.
Och läser ni inte redan hennes blogg så är det på tiden, ni kommer vika er av skratt! Hon är .. ja jag finner inte orden!
HÄR kan ni tävla !

skynda er för tävlingen avslutas på söndag!!


Att utmana varandra i bloggarna har minst sagt blivit väldigt populärt, jag har blivit utmanad ett antal ggr nu, och varje gång har jag sagt "klart jag ska anta utmaningen", men tiden har runnit iväg och det har runnit ut i sanden, men NU!
Denna gången var det
Bondmoran som ställde frågorna!
Här har ni svaren!



1. Är du alltid ärlig i din blogg?
Absolut! Ser ingen anledning till att ljuga?

2. Om du fick tillbringa 4 veckor på en öde ö, skulle du ta med dig dina barn eller Johnny Depp?
Hade det varit någon annan än Johnny Depp så hade jag kanske svarat annorlunda, för tror inte kidsen uppskattat en öde ö? men men.. kidsen hade det blivit!

3. Nämn 1 tillfälle när du var så arg på dina barn att du var redo att sätta ut en blocketannons.
Bara 1 tillfälle? Oj då blev det genast svårt!
Here we go. När barnen var runt 3 veckor gamla så skulle jag och mamma till neonatalavdelningen för att bjuda på smörgåstårta, som tack för allt dom gjort för mig och barnen.
Av någon anledning så sätter mamma eller jag (minns inte) smörgåstårtan på styret på vagnen och ska samtidigt hålla både tårta och svänga med vagnen och barnen skriker. Det lyckades inte och smörgåstårtan föll i golvet, upp och ner. Barnen fortsätter skrika allt dom kan, inget som hjälper  och med en unge på armen kläcker jag ur mig "jag ska fan sälja er på blocket!!!!"
(För er som aldrig velat sälja era barn på blocket måste jag då tillägga att jag tog tillbaka det 2 minuter senare. Och i efterhand så var det ju inte deras fel överhuvudtaget att tårtan trillade)

4. Nämn 3 bloggar du inte kan vara utan (nämner du inte min så skyll inte på mig om någon kastar kobajs ägg på ditt hus)
1. Haha , jag bara älskar Bondmorans blogg ;)
2. Livetmedpiffochpuff , denna tjejen skriver om sina tvillingtjejer som är i ungefär samma ålder som M och I.
3. Lillgarden, Sofie skriver om sitt liv med sina barn och man, jag älskar hennes blogg för hon är så jäkla ärlig och skriver det som faller henne in, inte det som faller andra in!

5. Hur var din första kärlek? Snygg, rik, töntig, klassens clown eller en golden retriver? Berätta.
Min första kärlek, oj!
Jag skulle ju vilja få det till att min man var min första kärlek, men ja nej..
Min första kärlek var säkert stenrik och skit het!

6. Hur kommer ditt liv se ut när du är 70 år?
Jag kommer ha silikontuttar och se ut som en 25-åring?

7. Var du busig eller lugn som barn?
Världens lugnaste barn.........

8. Nämn 3 saker du inte kan leva utan (och nej, man behöver inte svara ”min man och mina barn”)
Mina barn
Min familj
Min blogg (haha)

9. Tipsa mig om 3 sjukt bra filmer som jag bara måste se!!!
ALLA Twilight filmerna!
Trodde jag skulle avsky dom, men oj så fel jag hade.

10. Och sist men inte minst, vad är det bästa med min blogg? (typ att den är fantastiskt underhållande, att den är så vackert skriven, eller att du slipper läsa den?)
Den är så jäkla ärlig och jag älskar sättet du skriver på!

Jag klarade det!
Nu kommer det svåra, att hitta på egna frågor och föra detta vidare.. men guess what?
Det tänker jag inte göra för så roligt vill jag inte ha det ;) Med andra ord så orkar jag inte!




Att utmana varandra i bloggarna har minst sagt blivit väldigt populärt, jag har blivit utmanad ett antal ggr nu, och varje gång har jag sagt "klart jag ska anta utmaningen", men tiden har runnit iväg och det har runnit ut i sanden, men NU!
Denna gången var det

 
1 ♥Love mamma till Oliwer och gravid med tvillingar♥:

skriven

Sv: Hahah eh inte synd om honom ;) han har sina grejer och detta var min grej :)

Min morsdag present för att jag är så jävla awesomeee ;)

kram

2 Petra:

skriven

Ja jag vill ju verkligen med . Ska du ta tåget dit då eller? De blir ju den kostnaden oxå. Skit, varför kan man inte ha pengar?!



Fin matstol, måste fasen gå in o tävla. Ha ha, Lukas han behöver ju snart hjälm här hemma. Så en sån hade underlättat. Usch ja. fy va rädd man blev



kram

3 Erica:

skriven

Hehe, kul frågor du fått! =)



Ja, det var skönt att se att någon lärt sig vem som är vem. =)

4 Ewa (mamma till 6 döttrar):

skriven

Hahahaha "blocket" är väl en klassiker ;) Vem har inte tänkt eller sagt så undrar jag ;)



Ja vi får inget "laktosfritt-bidrag"... och våran Frallan är ju hyperkänslig :(

Men när man räknar på mensen som jag gjorde då blir man fan mörkrädd!!



Kram och ha en underbar kväll

5 Bondmoran:

skriven

Vad kul att du svarade!! Härligt :-)



"Då har jag silicontuttar och ser ut som 25"

BÄSTA SVARET EVER!! Hahahaha



Love you!

/Bondmoran

www.bondmoran.nu

6 Pernilla:

skriven

Roliga frågor och svar =)

7 Nina:

skriven

Vilken rolig utmaning! Härligt svar det där med silikontuttar å se ut som 25! Hehe!

Hoppas du och dina söta sessor mår bra!

Och att ni fått en bra start inpå nya veckan!

8 Sofie - Mamma till två små:

skriven

Härligt att läsa dina svar på frågorna och kul att jag var med på en hörna!! Kul att du gillar bloggen :)



Hoppas du vinner stolen.. Läste den bloggen ett tag men tappa den.. får kanske ta och leta upp den igen.. :)

9 Ewa (mamma till 6 döttrar):

skriven

Japp allt som behövs plockas väl bort ;) Jag tycker man hör bara mer och mer saker som de plockar bort...



Föresten så skulle jag ju skriva förra gången: Jag håller tummarna för att du vinner stolen :)



Kram

10 Satu- Mamma till 4 barn på 2 år:

skriven

Halloj! Tack :) Hur mår ni??

Några planer inför sommaren än?

11 Magda:

skriven

Ha ha nu fick jag ett gott skratt med dina svar på frågorna. Ja jag har oxå sagt att jag skulle sälja dem på blocket men jag sa nog bortskänkes mot avhämtning. Men aldrig att jag skulle göra det i praktiken he he



Hoppas ni har en bra onsdag.

Stor kram till er!

12 Matilda Blivande trebarnsmamma:

skriven

Sv; Ja det lät ju inte helt fel iaf.



Kul att läsa dina svar här haha.

13 Martina - mamma till Novalee:

skriven

Jätte rolig utmaning och super kul att läsa svaren! :D och meekatt är ju bara ett måste att börja följa gu va rolig hon va!



sv. Ja vi hade en jätte mysig helg i alla fall på lördagen :)



Jodå det är bra med oss, är dock väääldigt trött och super arg och irriterad hela tiden känns det som så hoppas verkligen det blir bättre sen när bebisen kikat ut.



Är allt bra med er annars?

kram

14 Veronica, mamma till Nim O Belle:

skriven

Vill du göra just DEN så får du köpa Formula 3 av mig :) Då jag jobbar som distributör :)

Kram

15 Therese - Sockenvägens Söta:

skriven

Håller tummarna att vinner, å jag är lika usel, får ofta utmaningar men glömmer alltid av dem... KRAMIS