Trevlig em!

16 kommentarer

Vid tre tiden kom Min kusin och hennes dotter Wilda hit.
Barnen busade, vi åt mellanmål, dukade lite, barnen busade lite till och sen var klockan så mycket så det var dags för middag!
Tre hungriga barn så jag stekte lite fiskpinnar och kokade pasta. Uppskattad mat av de små och det gav mig och Pernilla mer tid att snacka och skvallra :)
Och glass till efterrätt så kunde vi sitta ner och tragga lite till!
En mycket trevlig em och kväll blev det. Tror klo kan var närmre halv åtta när dom körde hem. Då blev det bad för tjejerna och sen i säng!
Somnade på nolltid och jag slängde mig i soffan och pustade ut! :)

Bilden nedanför är blandade bilder på M och I. Tre på dom var, någon som "vågar" sig på att gissa vem som är vem eller åtminstonde vilka bilder som är samma barn :)?

 
1 jenny:

skriven

uppe till höger, nere i mitten och uppe till vänster är samma tös ? för mössan är veken på samma sett på alla tre bilderna :) och sen de andra tre bilderna så är jackan lite veken uppe vid halsen .. eller har jag fel :)?

2 Matilda:

skriven

1,3,5 tror jag är Melissa

3 Martina - mamma till Novalee:

skriven

Nej jag vågar minsann inte gissa, är super kass på sånt där ^^

Så sött att tjejerna har likadana mössor och jackor som mitt hjärta har!



Sv. Jo migrän är verkligen inget att hurra för, "drabbades" av det efter N kom till världen och tror jag hade det tre gånger förra året och har haft det två gånger detta. Läkarna var först rädda för att det var havandeskapsförgiftning jag hade åkt på men det var "bara" en vanlig migrän attack som tur var. Hehe ja "kaffs" var riktigt roligt att höra till ordet mask haha! Ja vi är verkligen hur stolta som helst och även fast vi inte kört med detta så länge så har hon bara kissat på sig två gånger under dagen men bajsat på pottan så ja mitt hjärta svämmar över om man kan uttrycka det så? :P



Förstår att saknaden är jobbig, saknar min morfar nåt oerhört mycket också, har ju mormor kvar i livet men ibland eller ofta rättare sagt hade jag velat prata med morfar i telefon eller bara fått kramat honom vi var bästisar helt enkelt även om jag älskar min mormor och morfar precis lika mycket :) Sen har jag ju en annan saknad efter min egna pappa också och den är värst kan jag lova. Han fick inte vara med på någonting under min tonårsperiod, "högtider" som student, konfa att bli morfar mm. :'(



Men saknaden blir aldrig mindre och försvinner aldrig, den förändras bara har jag märkt under åren som gått..

4 Petra:

skriven

Hej!

Oj ja du, de va svårt.

Inte lätt att se skillnad. Förstår att du kan de men ja inte jag iaf.



Längtar till fredag. Hittat kläder än?

5 Therese:

skriven

Hej, kan bara säga detsamma om dina fina tjejer! Så söta! Signe är nu 8 månader. :)

6 Sandra Berndtson:

skriven

Då får jag lov att ge mig på en gissning ;) Räknat från vänster upp så heter barnen 1 2 3 4 5 6 varav 1,3,5 är samma mössa med veck och 2,4,6 samma mössa utan veck ;) Ja kan de vara så ? haha om inte så på utseendet kan jag absolut inte urskillja dem ;) Men ack så fiiina dem är!

7 emilia:

skriven

1,3,5 är Isabella

och 2,4,6 är Melissa



riktigt lika är dom! och söta såklart!

8 Sofie - Mamma till två små:

skriven

Sv: vad go du är! Kul att veckan verkar se bra ut vad gäller maten iaf :)



Att gissa vem som är vem vette fören om jag vågar mig på,. haha :)

9 Mikaela:

skriven

Jag ser ingen skillnad men 135 Melissa 246 Isabella (kolloade mössorna hihi) samma vikta på dom bilderna hihi annars hade jag aldrig sett skillnad :-) kan du inte visa två foto sen och skriva om det finns "stora" skillnader på dom.

10 Maria - mamma till Liam ☆:

skriven

jag har märkt på liam att han ofta blir gnällig om han varit igång länge och träffat nya människor och platser. sen sover han längre. så han påverkas absolut av det. sen om det är farligt eller inte det vet jag inte. har sittdelen mot mig mest för att det är tryggt att kunna se honom. han gillar också ögonkontakten :)



supersvårt att se skillnad! speciellt med tanke på att man bara sett dem på bild :)

11 Maria - mamma till Liam ☆:

skriven

ja precis, promenaderna blir så mycket mysigare då :)

12 Linda S:

skriven

om man numrerar dom 1-6 från vänster till höger så är 2,4 o 6 samma barn iaf :)

13 Maria Joensuu:

skriven

Svårt att se nån skillnad på dom, lika söta båda två. Fast jag har ibland extremt svårt att se skillnad på mina egna tjejer just på kort, trots att jag är deras mamma... Sen är det olika tycker jag - vissa dagar är mina jättelika och andra kan iaf inte jag se att de är så där våldsamt lika, medans andra ofta tycker det. Kanske är det så med tvillingar!?!



Sv. Tack, det kan vara svårt att få yrväder på bilder som blir bra, men det är kul när det blir nån bra bild emmelanåt! :-)



Have a nice day!!!

14 J - tvillingmamma:

skriven

De är ju helt klart lika! Du har ju redan skrivit "svaret" och jag hade nog gissat rätt faktiskt. Jag tittade lite på munnen och deras miner.



Svar: Ja det kan tänkas att det var separationsångest det handlade om, vi var ju inte delat på dem jättemycket. Eller ja ibland är de ju på förskolan själva, när den "andra" är sjuk...



Kram

15 En chic mammas bekännelser:

skriven

vackra bilder som alltid, allt bra idag ? :)

16 Anonym:

skriven

höger och vänster uppe och mitten nere är samma, chansar på melissa men jag kan ha fel :)