Bröllop i Kosovo

25 kommentarer

Idag efter jobbet var det dags för BVC med Isabella. Mormor följde med och höll Melissa sällskap för Isabella skulle få sin spruta.
Så fort jag försvann med Isabella från väntrummet så skrek Melissa "Beeellaaa".
Hon kan bara inte vara utan henne = )
Isabella skrek såklart direkt vi kom in i rummet där sprutan skulle ges, och skrek ännu mer när hon fick sprutan.
Med som alltid så gick det över ganska fort.
Efter ett par minuter var hon på benen igen och sprang ut till sin syster som hade saknat henne.

Det är inte klokt med energi dom här två tjejerna har.
Trots att ha varit på dagis hela dagen så springer dom runt som galningar!
Helt underbara och man kan inte annat än att le  = )

Till något helt annat! Min vän Adelina ska gifta sig nästa år i Kosovo, och gissa vilka som ska åka dit? Jo vi! Jag längtar jätte mycket och det ska bli hur kul som helst att få se henne gifta sig.
Tjejerna ska gå framför och strö ut rosenblad eller vad det nu kan tänkas vara! Hur kul kommer inte det bli.
Då kommer dom ju vara 3 år så det ska nog gå bra.




 
1 Petra:

skriven

Åhh vilken stor grej!! UNDERBART! Förstår din gläjde. Så fina bilder .

Goa töser-



kram

2 Renata:

skriven

Åh så mys att åka iväg på och vara på din kompis bröllop!



Kram

3 Sara:

skriven

Åhh sötnosar <3

4 Maria - mamma till fem!:

skriven

Stackarn som fick spruta, men det är tur att det går över så fort. Vad gulligt att Melissa ropar på syrran när hon " försvinner". Ja man ser verkligen att de delar ett alldeles särskilt band!



Gud vad kul med bröllop och extra kul att flickorna ska få gå med i följet. Det värsta är att de kommer stjäla uppmärksamheten från bruden, så söta som de är! ;-)



Kram

5 Nina:

skriven

Åh va roligt med bröllop. Inte ofta man är på såna tillställningar!



Ja om jag har tid så lägger jag ut receptet imorron. Helt sjukt farligt gott. Och enkelt!



Hoppas ni haft en bra dag och det är ju så underbart med syskon kärlek!

6 Maria - mamma till fem!:

skriven

Japp så är det här med. Ofta, men inte alltid, är det Ellie som tar täten och hittar på medans Nolia hänger med och försöker göra likadant. Nu gick jag bara för att byta blöja på Fabian och de grejade så lugnt på golvet, så när jag kommer tillbaka bara 2-3 minuter senare står dom mitt uppe på bordet... Ingen av dom ville gå ner hellerutan bara skakade på huvudet då jag försökte ta ner dom...



Åh jag kan riktigt se dina prinsessor i fina klänningar gå först in i kyrkan!



Kram

7 Martina - mamma till Novalee:

skriven

Men så roligt! och speciellt att dina tjejer får gå framför också! :D



De där sprutorna är ju jätte hemska och det gör ont i mamma hjärtat (i alla fall på mig) att se dem gråta så där. Dvs längtar ju INTE tills augusti då vi ska till BVC för 2½ års kontrollen.. eller nej förresten nästa spruta får hon ju när hon är 5 va dum ja är :D glad jag blev nu men i alla fall så har vi ju snaaaart en liten skrott till och den får ju sprutorna istället men det ska väl gå att härda ut ännu en gång ;P



Ja snart är bebisen här och jag hoppas såååå att h*n kommer nu till helgen eller helst av allt på tisdag (den dagen skulle min pappa fyllt år nämligen)

8 Erica:

skriven

Å, vilka mysiga bilder på tjejerna! Så söta dom är.

Dom kommer säkert vara jätte söta och duktiga på bröllopet nästa år

9 Brassemamma:

skriven

Så spännande det låter! Det blir nog en stor upplevelse för tjejerna.

Kram

10 Ewa (mamma till 6 döttrar):

skriven

Inte roligt med spruta men desto härligare med bröllop :) och skoj att dina små sötnosar ska få vara små näbbar :) Myyyys :)



Ja män.. det är väl ett underligt "snopp-släkte" va ;)



Kram finaste och ha en fin dag i morgon <3

11 Elina:

skriven

Åh, dom är så mysiga :-) Och eller hur, tänk om dom kunde dela med sig av sin energi, haha.

12 Therese - Sockenvägens Söta:

skriven

Skönt att sprutan är avkalrad! Å skoj med bröllop i kosovo, har varit där å jag älskar maten, kulturen, även om krigets historia finns ständigt närvarande... Ni kommer att få ett minne för livet! KRAM

13 Magda:

skriven

Va trevligt med bröllop! Kul att dina fina tjejer få ett fint uppdrag med.



Dessa sprutor. Tur det går över snabbt. Minns när Noel fick den sprutan och då kom febern en vecka efter vaccinationen.



Fina bilder och den där filmen va ju helt underbar!!

Kram på er tycker du är fantastisk som mamma!

14 Linda-Mamma till Alfred:

skriven

Kul med brölllop det skall vi på i sommar till några vänner;)Ja det går kanon på dagis vilket lugnar mitt mammahjärta är så glad för det verkligen!

Hittade Meekatt tävlingen här,GUD var bara tvungen att vara med!

15 Linda Olsson:

skriven

Skönt att det gick över snabbt! Aldrig kul med de där sprutorna :(

Spännande att åka dit på bröllop!! Gud va kul! :D

Kramar

16 trollet:

skriven

oj va härligt med en sån resa!! långt kvar bara...

17 Veronica, mamma till Nim o Belle:

skriven

Jo i mitt recept har jag ju proteinpulver :)



KUL med bröllop och en liten resa :) Lär ju vara ett annorlunda bröllop :)



Kramar

18 Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar.:

skriven

Åh vad härligt att få åka iväg och vara med bröllop. Dessutom uppleva ett annat bröllop än "typiskt svenskt". Finns inget roligare än bröllopsfester!!



Hoppas ni får en härlig torsdag! Kram

19 Helena:

skriven

Åh vad härligt att få gå på bröllop, och utomlands dessutom!



Vad mysigt att de vill ha den andra i närheten hela tiden, var det så även när de var yngre? Mina är snart tio månader och jag tycker mest att de klättrar över varandra, drar varandra i håret osv. Hoppas det ändrar sig när de blir lite äldre..

20 Pernilla:

skriven

Usch med sprutor, är snart dags för pojkarna att få dem.



Hehe underbart söta bilder, härligt med syskonkärlek =)



Vad skoj med bröllop =)

21 Anonym:

skriven

åh vad söta!

22 Anna:

skriven

Åh vad härligt med bröllop:) Och att dom små sötingarna ska gå före, kommer bli hur bra som helst ju! Mina små skatter ska va brudnäbbar på min brors bröllop i Juli och det ska bli såå härligt! Kram på dig fina du <3

23 Sofie - Mamma till två små:

skriven

Vad kul att åka på bröllop så och utomlands! Häftigt.. Har inte varit på bröllop sedan jag var liten...



sv: Ja det är så skönt att dom har varandra denna sommaren. Sen till hösten delas dom...

24 Sofie - Mamma till två små:

skriven

Sv: Det är super tungt med dagis men ser ju hur roligt dom har det och hur bra dom tycker om personalen.. såg kort från dom dagarna jag gick ifrån och dom ser så lyckliga ut. Visst det är ju kul nu när allt är nytt och spännande.. kommer komma en dipp sen längre fram det inser jag ju..

Men det ska nog bli bra!



Ja det där med brösten är verligen svårt.. Svårt att känna stolt het i två tomma skinnpåsar...

25 louize:

skriven

men så charmiga =D