Ett besök hos polisen

24 kommentarer

Och där stack tiden ifrån mig igen.
Bloggen blir lidande, och det känns inte så roligt. För jag älskar att blogga och jag älskar att följa alla er där ute!
Det ska bli skärpning!

I onsdes körde vi som sagt till Karlskrona. Vi träffade min bror och hans familj, åt god mat på stars&stripes, sen vidare hem till dom och åt tårta och drack kaffe. Vi firade nämligen morsdag! Lite sent men så blir det ibland.
Det var en mycket trevlig kväll, barnen busade som alltid med sin älskade kusin Leon <3
Även det blev en sen kväll, var hemma kl elva.

Gårdagen var ganska lugn, jag jobbade och barnen var på dagis, som varje dag.
Men denna dagen såg inte riktigt ut som alla andra. Jag lämnade nämligen min plånbok på taket på bilen när jag tankade!
Sen körde jag... Smart, jag vet. Värsta är att det inte är första gången.
Jag svor och var arg som fn! Plånboken hittades ingenstans och jag blev förbannad över att det fanns elaka människor som stulit den..
Tji fick jag när polisen ringde imorse!
Där var en som svor.
Han tyckte att jag var Oansvarig som lämnat plånboken på taket och idiotiskt att ha koderna till korten i plånboken.. Hm, jo jag kan nog hålla med honom.
En snäll tant hade hittat den och lämnat in den, så när jag kom till stationen så var hon kvar, men vägrade ta emot pengar.
Så en blomma är på väg hem till henne nu!
Visade ju sig att jag kände hennes son och hennes barnbarn:)
Åh det finns snälla människor!

Nu är jag strax på väg hem, hämta barnen sen hämta mamma. Vi ska köra till Hässleholm och titta när två av våra praktikanter tar studenten.

Hoppas alla får en underbar helg! Ska försöka uppdatera lite mer under helgen ;)

Kram

 
1 Kristin-mamma till Milo:

skriven

Drygt det där med plånboken men vilken tur det finns ärliga människor! :) Hoppas helgen blir bra! Stor kram

2 Magda:

skriven

Det finns verkligen snälla hederliga människor där ute och tur det var hon som hittade den. Hon kommer säkert uppskatta din blomma.



Jag tycker det är kul att följa er på bloggen så man är ju o kolla stup i kvarten om nått nytt hihi.



Kul att det funkar med barnens farmor och farfar och att de få ha dem och lära känna dem. Att ni funkar med även om deras son är som han är när det gäller er. Jag kan bara försöka förstå vad du kände när du fick veta men vet hur jag hade känt.



Vi ska oxå på student idag, tyvärr regnar det vilket inte är så kul.

Kram och trevlig helg!

3 Brassemamma:

skriven

Så skönt att det var en snäll tant som hade hittat plånboken. Och fint av dig att skickade blomma. Det är hon värd.



Sv. Visst var den anonyma kommentaren min! Det var ju inte meningen att vara anonym så det var tur att du förstod att det var jag. :) Det är ju jobbigt med alla dessa öroninflammationer så hoppas ni får hjälp snart.



Kram

4 Linda-Mamma till Alfred:

skriven

Men ÅH vilken tur du hade då!!!!

Ja heja Me&I rea..himla bra..älskar deras kläder!!

Förresten haka på i min blogg Vad händer i din stad?

5 trollet:

skriven

haha, härligt när man blir överaskad åt det hållet;) Ha en fin helg och ta det lungt med bloggandet när tiden inte räcker... bloggen och vi finns kvar;)

6 Elina:

skriven

Men sååå skönt att plånboken hittades av en snäll människa. Annars finns det tyvärr rätt många av den andra sorten också :-/



P.S. Det finns ju så mycket fina kläder överallt så det kliar alltid i fingrarna tycker jag. Hihi. PoP har också riktigt fina kläder. D.S.

7 Petra:

skriven

Hej hej

Så gulligt av tanten. Tänkt att det finns ärliga människor iaf fortfarande. Man blir förvånad.

Tur du fick hem den igen.



Så sött att hon byter på sin syster =) Underbara ungar



Nej tyvärr ingen bloggkryssning för mig=( E sjukt ledsen över de, vill verkligen men ekonomin finns ej till de. Trist men sant.

Så tyvärr. Jaså har dom förlängt tiden?



Ja Mathias e iaf hemma hela dagen, jag ska iväg runt 15.00.



Kram fina du & tack för att du tycker att Lukas var en värdig vinnare =)

8 Jenna:

skriven

Vilka söta tjejer du har och så fin blogg!

Det finns en del underbara människor därute! Man förutsätter ju alltid det värsta så då blir man extra glad när man får positivt besked, vilken ängel!

Verkligen en fin gest av dig att skicka blommor, hon kommer bli så glad!

9 Ewa (mamma till 6 döttrar):

skriven

Härligt med ärliga människor :)



Ja smörgåstårta är så gott :) och de här två som vi bjöd på idag var uppskattade :)



Kram

10 Madde - Mamma till Elias & bebis i magen:

skriven

Så gulligt av tanten att lämna in den till polisen, de kunde ju varit värre.. Tur att de finns en del som är ärliga...



11 dianasdrömmar:

skriven

Bra att plånbken kom tillbaka ram Diana

12 Maria - mamma till fem!:

skriven

Vad skönt att du lyckades få tillbaka din plånbok, är ju så jobbigt med alla kort, körkort och sånt man har i den. Tur att det fortfarande finns ärliga människor, klart värd en blomma!



Sv. Ja alltså Ellie är ju den som ofta tar "täten", starkast vilja och mer bestämd. Hon är oxå tuffare i nya situationer och vågar lite mer. Men så är hon tvilling ett också så hon känner väl sitt ansvar! Hi hi ;-)



Är det mest isabella som är så bestämd hemma hos er? Är hon tvilling ett? Tycker det är ganska fascinerande ändå att de kan vara så medvetna trots att de är så små. Fast lite jobbigt med! ;-)



Kramar på er

13 jennifer - mamma till e <3:

skriven

tack så jätte mycket finis! :))

skönt att du fick tillbaka plånisen! man blir galen på sånt där

14 Eva:

skriven

Hej. Skulle bara tala om att jag inte är inne och snokar. Det är så roligt att läsa bloggar, själv är jag inte så duktig på att blogga. Jag är väldigt glömsk och glömmer att skriva att jag varit här. Väldigt söta och gulliga flickor tycker jag. Hoppas att jag trots mitt slarv och glömska minne att jag får fortsätta att titta in. Kram Eva

15 Veronica, mamma till Nim o Belle:

skriven

Önskar er detsamma :)

16 Magda:

skriven

Tårtan va hur god som helst med tanke på att jag älskar choklad föll den mig i smaken och va tvungen att ta om två gånger hihi.



Nä vädret va verkligen inte det bästa synd om dem med blir ju så kallt.



Ser på vissa blogg.se bloggar att man har två alternativ när man ska skicka kommentar men inte här hos dig. Går inte att kommentera från iPhonen. Har du lyckats? Tänkte en allmän fråga. Läser ju och kommenterar mycket från min iPhone.



Kram och hoppas ni har en mysig helg!

17 Pernilla:

skriven

Vilken tur du hade med plånboken, härligt att det finns snälla människor =)



Hehe så roliga dem är som ska byta blöja på varandra!!

18 J - tvillingmamma:

skriven

Det där är ganska vanligt har jag förstått! "Svär"far gjorde det för några veckor sen! Den enda anledningen varför jag aldrig lyckats göra det någongång är nog för att jag inte har något körkort... ;-)

Tur att det var just DEN tanten som hittade den!

Kram

19 Brassemamma:

skriven

Hoppas ni har en fin dag idag! Kanske med "dejten"? ;-)



Sv. Kul att du ville gissa barnens namn. Nu har jag avslöjat. ;-)



Kram

20 Sofie - Mamma till två små:

skriven

Åh vad skönt att det finns "bra" människor kvar i denna värld. Att det finns hopp!

Men himla dumt att göra så har oxå lagt saker på taket men bara tack och lov koppar och sånt... Körde en lång runda en gång med en krocketboll framme vid vindrutetorkarna, haha..

21 Sofie - Mamma till två små:

skriven

Sv: känner mig lite små kluven efter första veckan. Barnen verkar trivas på dagis. Hämta är sådär. Jag är trött och vill bara HEM medan barnen ska krångla och visa och hämta och massa sånt.. Men det blir nog bättre med tiden.



Jobbet är ju vad ett jobb på hotell är.. det är tungt och trist...



Så härligt med dina små kommentarer! Dom lyser verkligen upp dagen!

22 Solan:

skriven

Vilken tur du har haft. Tänk va som kunat hänt.

Ibland hinner man inte med riktigt att de där man tänkt sig :)

23 ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥:

skriven

skönt att den kom till rätta! =)

som småbarnsmamma blir man lätt lite förvirrad iaf jag :P

24 MIKAELA - Mamma till Milo & Hailey:

skriven

Va skönt att du fickplånboken tillbaka :)

Härligt med snälla och ärliga personer.