Rör dig mer!

17 kommentarer

Haha, ja det fick jag höra hos doktorn idag.
Alltså, allvarligt talat, sa han det till MIG?!
Jag får inte riktigt ihop det... men ja, man får väl lita på honom, han är ju doktorn.
Knäet var inte svullet just idag, för det kommer och går, och därav sa han "nej inget fel på ditt knä".
Att jag hade extrem smärta i benet trodde han berodde på ryggen, men rörde jag mig mer så skulle det nog inte vara några problem.
HAHA!



Läste idag om en familj som förlorat sin 11-månaders son.
Han hade tydligen kvävts av våtservetter.
Vet inte exakt vad som hade hänt.
Men fy vad hemskt.
Tänk att ha sitt lilla barn hos sig i 11 månader och sen får man aldrig mer träffa det finaste man har!
Jag kan inte läsa om föräldrar som  förlorar sina barn, tårarna bara sprutar och jag kan riktigt känna smärtan.
Åh lilla barn =(

 
1 Petra:

skriven

Usch & fy, får ont i magen av att läsa de. Vad hemskt. Förlora sitt älskade barn som man har haft hos sig 11 månader. Grymt!! Usch klarar ej av sånt, blir så ledsen . men samtidigt är de viktigt att läsa & höra om sånt så att man blir mer uppmärksam. Styrkekram till dom som varit med om detta hemska.



Doktorn du var hos verkar inte rikitgt ok ju ?

Låter ganska fel. Sök annan läkar hjälp-

kram

2 Mikaela:

skriven

Åh fyyyy =,( var läste du detta?

3 Anonym:

skriven

Gråter också i stora floder när jag läser sånt där. Men av en våtservett känns ju lite underligt, måste ju ha fått tag i den på något sätt då. Nej fy vill inte ens tänka på det!



En jobbarkompis väninna och hennes familj förlorade deras mellersta dotter i leukemi (tror jag det var) förra året 3 år gammal :'( När hon berättade det för oss att hon skulle ta en massa tele samtal den dagen fick jag verkligen kämpa för att inte börja böla inför henne som verkligen var god vän med dom och jag som inte ens kände dem, usch å fyyy säger jag bara, nu har de i alla fall fått deras tredje lilla tös och jag hoppas så innerligt att både den äldsta och den yngsta kommer att växa upp :)



Sv. Tack så mycket det värmer att få höra att folk inte tror att man är världens häxa till mamma.



Ja verkligen konstigt väder det var i förrgår, regn, hagel, sol, regn och snö, mycket mysko men idag har det ju i alla fall varit hyfsat bra väder (här i varje fall hehe)



Hoppas verkligen att ditt knä blir bättre snart :)

Kram

4 Martina- mamma till Novalee:

skriven

Hehe oj då, ja det var min anonyma kommentar ^^



Ja det är helt fruktansvärt verkligen, jag kan fortfarande bli väldigt orolig över Novalee när hon sover tex och hon inte vaknat under natten eller kommit in till oss, då kan jag vakna och tänka undra om hon lever men det gör hon ju tack och lov men ändå tankarna kommer upp sådär ibland..



Vet när jag tattuerade mig så var det en kille inne samtidigt och hans dotter var då 1 år ungefär och de skulle få sitt andra snart och tattueraren som tatuerade honom berättade om en kille som tjatade på hans tjej om att flytta in dottern i eget rum rätt länge (hon var runt 10-12 mån) och när hon väl gav med sig så kvävdes dottern av hennes egna täcke under första natten i hennes egna rum, fatta vad man måste känna skuld som förälder (jag hade i alla fall gjort det)



Nej det är min största rädsla, att förlora Novalee eller lilla bebis i magen. Min kusin och hans fru har förlorat 2 barn i magen så man är ju lite rädd att det ska hända en själv tyvärr.

5 Sandra, Colins mamma:

skriven

Tack för din kommentar det värmer verkligen. Jag kan inte föreställa mig smärtan jag skulle gå under utan Colin. Det är så sjukt ortättvist att barn ska mista livet. Det gör riktigt ont i hjärtat av att få höra sånt. Hoppas ni haft en bra dag. Kram

6 Anonym:

skriven

Usch vad fruktansvärt. Det är verkligen den största skräcken att nåt ska hända mina fem underverk nånting. Ingen förälder ska behöva begrava sitt barn.



Typiskt att knät inte är svullet när man kommer iväg till doktorn... Hoppas det snart är bättre!

7 Linda - 3 barns tvillingmamma:

skriven

Usch, jag klarar inte heller av att läsa eller se på film om när barn far illa. Tycker sånt är hemskt.



Mår du inte 100 så stå på dig i sjukvården, tro mig, det är det enda som hjälper!!

8 Johanna:

skriven

nej vi är tvåäggs, tror vi i alla fall, men vi är ganska lika, tycker en del i alla fall. Men vi är väldigt lika till personlighet!:)

Är dina döttrar enäggs?

9 Johanna:

skriven

vad kul med enäggs :)

jo, det roliga är att en del tycker att vi är jättelika medan andra inte tycker det, så det verkar råda delade meningar :p

10 Sofie - Mamma till två små:

skriven

Men usch så hemskt... När man läser sånt vill man bara gå in till barnen och krama dom som aldrig förr...



Synd att dom inte lyssna på dig riktigt med knät.... Hoppas det ger med sig..

11 Louize:

skriven

Svar till petra:

ja men det tycker ja allt du ska göra =) skriv om du undrar nått =)



kram

12 Julia:

skriven

Men fy var läste du det någonstans?

Så fruktansvärt hemskt :(



Idag köpte vi dueten, tror vi kommer bli väldigt nöjda med den och flickorna vill sitta i den hela tiden :)



Jag har inte hunnit kolla hur priserna är på donkeyn än, är du intresserad av att köpa den?

Vilka tillbehör skulle du vilja ha med?



Den är verkligen toppen när man ska ha dom emot sig och annars också såklart men vi har för smal dörr och jag måste backa in och ut, superjobbigt.



Visst skulle du till bloggminglet nästa helg?

13 Linda - 3barns tvillingmamma:

skriven

Ja twinsen fyller snart 2 år. Tiden går så fort! Å vår stora tös börjar 0an i höst!

14 ♥Love mamma till Oliwer och gravid med tvillingar♥:

skriven

SV: Va skönt..mobil appen kan oftast strula lite.. men fy fan va hemskt det du skriver om..jag får sån ångest och klump i magen :( :(

vill inte läsa sånt..ush

kram

15 ♥ Sojkas framtid ♥:

skriven

Ja Isak har bara nappen under vila på dagis men hemma vill han också ha den mer. :)

Trevlig helg

kram

16 Jennie - kreativ och pysslig mamma åt Malva:

skriven

Vart läste du det? Fy fan vad hemskt.. det ger mig flashback till när malva tappade andan och blev blå och lilaaktig :/ fy vad hemskt..

17 Jennie & Fröken Flis:

skriven

klarar inte heller av att läsa om barn som dör, medkänslan är för stor samt så vet man hur man själv skulle må, inget man vill ens fundera på! :(



Kram