Basson duo

7 kommentarer

Nu har jag haft vagnen i två veckor, eller mer, minns inte.
Hur som helst, jag har hunnit bilda en uppfattning om den!

Positivt med basson är att man kan ha barnen mot sig, och även om man vill ifrån sig.
Men nu köpte jag ju denna vagnen endast för att jag ville kunna se tjejerna.
Något jag även märkt att dom uppskattar.
Riktigt bra suffletter, dom är extra långa och täcker verkligen för solen. Suveränt. Många går annars bara halvvägs.
Den är smal jämfört med carenan, och för att ta ett exempel så hade aldrig carenan gått in i några av dom hissarna som vi åkte när vi var uppe i Sthlm.
Det var precis att basson gick in.
Den är extremt lätt att fälla ihop och blir väldigt liten...

Men som med nästan alla vagnar så finns det negativa saker också!
Den är inte speciellt smidig att köra, och nu jämför jag med carnenan som snurrar runt på ingenting, det gör inte basson.
Man får ta i lite själv vilket man inte behöver med carenan.
Varukorgen vet jag inte ens vad den gör där.
Man kan inte lasta nånting i den för då asar det emot på hjulen.
Små svängbara hjul vilket jag hatar! Små hjul är inte okej på en tvillingvagn!
Som jag skrev så är den super smidig att fälla ihop och ha in i bilen, MEN man måste ta bort sittsarna om man har dom emot sig för annars går den inte att fälla ihop.
Riktigt jobbigt.

För övrigt så är den okej, men den är absolut inte värd 5000:- som den kostar nypris.
Inte en chans!


Betyg : 4 av 5

 
1 Bitte:

skriven

Hej och tack för titten! Jag förstår att du gillar att ha barnen mot dig. Vår Emmaljunga har handtag som går att vända, så man antingen kan se dem eller skuffa dem framför sig. Det tycker jag är toppen. Men knasigt nog, har de som gjort vagnen, satt knapparna för att förlänga längden på handtaget, på utsidan av handtaget = det tar i överallt, eftersom knapparna är det bredaste stället på hela vagnen. Så nu har en gått sönder, blä.

2 Annika - drömmen om 11 barn:

skriven

5000 känns lite i överkant faktiskt. Tror vi gav 3500 för våran (nypris) o det är en babytravel syskonvagn. Helt okej vagn, men visst - vissa saker hade kunnat vara annorlunda... :)

3 Emma - Mamma till Viggo & Melker.:

skriven

Tänk att alla vagnar har för och nackdelar... Man kanske skulle bli barnvagns designer och göra den perfekta barnvagnen :D Vi är så nöjd emd våran Phil & Ted syskonvagn, men ett av det negativa med den är suffletten som är så liten att den inte gör någon nytta :p Förstår inte hur dom tänker med suffletter då dom gör vagnar :p

4 Pernilla:

skriven

Tack för lite mer info om vagnen =)

5 Julia:

skriven

Vi har haft en basson duo, vi hade den till vi fick tag i en Donkey.

Vi hade från början en babytravel och den var ju bra när flickorna låg ner men då dom skulle sitta upp så var den bara framåtvänd, det stod jag inte ut med.



Men jag kunde inte få ta i en donkey då och råkade av en slump se basson på blocket och köpte en som vi hade över sommaren.



Donkeyn är mycket lättare att svänga och man kan lätt dra den med en hand utan att vara rädd att den ska åka ner i diket :)



Men såklart så har även den sina nackdelar den med :)

Kram

6 Petra:

skriven

Ja vilket väger upp mest?



Men skönt att ha dom emot sig iaf.

Trist det där med varukorgen. den är rätt viktig ändå



Glad Påsk

kram

7 josefin:

skriven

Jag har en basson duo och är supernöjd! Känner igen all din positiva feedback men det du skriver är negativt med kundkorgen stämmer inte på min vagn. Jag storhandlar ofta och jag lastar den proppfull och har aldrig haft några problem då. Tvärtom superbra korg med stort utrymme!
Vagnen kunde säkert vara mer lättstyrd men jag har aldrig kännt att det varit jobbigt utan jag tycker den är smidig ändå. Vagnar som är för lättstyrda kan vara ett problem på ojämnt sneda vägar (i know!).
Sufletterna är verkligen ett STORT PLUS!
Ej fullt sittläge men har man kudde eller filt bakom babyn/barnet så blir det ju det iaf! Men absolut en miss av tillverkarna som borde vara så otroligt enkelt att fixa.
Superbra vagn som absolut är värd 5000, som ju är väldigt mycket mindre än vad donkeyn kostar (kan omöjligt vara värd 13000, hutlöst pris!)