Cypern

En kommentar

Min fina vän Jessica har precis kört hem. Vi har suttit och traggat sen halv åtta:)

Fick en fråga om jag kunde berätta vad jag packade ner till tjejerna när vi skulle åka till Cypern, så visst kan jag göra det.
Blöjor packade jag med så att det skulle räcka under hela tiden vi var där+extra såklart. Det är jag väldigt glad över för när vi kom dit så såg jag att ett paket blöjor var mer än dubbelt så dyrt!
Allt i matväg tog jag med. Välling så det skulle räcka hela tiden, burkmat till lunch, vissa dagar åt dom "riktig" mat, men hade ändå med till alla dagar.
Yoggi och smoothie tog jag med till mellanmål, sen på kvällen fick dom mat som vi åt.
Vi hade köpt till babypaket. Där ingick matstolar på rummet, resesängar och vagnar. Så för att slippa ta med vagnen och riskera att den skulle gå sönder eller något så var det ganska bra lösning. Förutom att jag fick byta ut många vagnar innan jag var nöjd.

Sen hade jag mini apotek med mig, med Alvedon, Ipren, nässpray (som är bra om man ger innan planet lyfter och landar), vätskeersättning o temp.

Jag hade på tok för mycket kläder med! Jag räknade två ombyte per dag, alltså ett på morgonen när vi gick till poolen/stranden och sen ett när vi gick ut på kvällen. O det gick åt, men sen packade jag ner hur mycket extra kläder som helst!! Men men :)

Kuddar och en varsin filt hade jag också med.
Leksaker att ha på planet, även om dom knappt rörde dom.

Ett annat tips är att boka platserna längst fram då det finns sängar som man kan få att hänga. Dock kan bara ett barn ligga där men alltid något !

Jag har säkert glömt något men vet att jag skrev en lista om allt jag skulle packa ner, under september. Kan tyvärr inte länka då jag skriver från mobilen!

God natt!!

 
1 Johanna:

skriven

Tack för tipsen, superbra!!:)